Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

קצת שעושה הרבה – פרגולה ייחודית

בימי התנ"ך ככול הנראה שהאנשים העשירים היו בוחרים לבנות פרגולה מעצי גופר, אותם עצים ששימשו לבניית תיבת נח. עם זאת כיום, כאשר יש לא רק "עצים חכמים" שעוברים תהליכים כימיים ובין היתר ניתן להשיג פרגולה חזקה, קלה ועמידה מאלומיניום, האופציות הרבה יותר נרחבות, וכאן המקום להבין שלא רק ניתן לבחור פרגולה משלל סוגי עצים ואף פרגולה מברזל או מאלומיניום, אלא בין היתר ניתן לבחור פרגולה שמציגה נראות ייחודית. מכאן שאם אינכם מאותם אנשים שמחפשים לגור בבית שנראה כמו של השכן ואם מבקשים להביע את עצמכם גם מבחינה עיצובית, מוזמנים לעצור להבין כיצד גם פרגולה לכאורה רגילה יכולה להציג מראה ייחודי.

5 שינויים משמעותיים ולא בהכרח יקרים

תוהים עד כמה פרגולה יכולה להציג נראות שונה, ואף מבלי להוציא סכומים מאוד גבוהים בשל עיצובים מורכבים? ובכן כמו בלא מעט תחומים אחרים, כך גם פה מדובר בקצת שמייצר הבדל גדול. מבקשים כיוונים? קבלו 5 הצעות שיאפשרו לכם ליהנות מפרגולה בעלת נראות ייחודית!

צבע – אם נתחיל מהאלמנט המתבקש מכל, נציין את הפרמטר צבע. מצד אחד גם פרגולה מאלומיניום וגם פרגולה מעץ יודעת להיצבע בכל גוון רצוי, ובאמת שיש אינספור גוונים אפשריים. מצד שני, הנתונים בשטח מצביעים על כך שאנשים נוטים לבחור בגוונים די אחידים וידועים מראש. לרוב מדובר בגוונים של אפור, לבן וחום. מה עם תכלת, ירוק, צהוב, או אפילו סגול וטורקיז? ובכן למרות שהפרגולה מצויה בסביבה פרחונית ומוקפת בצמחייה, אנשים משתדלים להצניע את הפרגולה ע"י בחירה בצבעים מתונים.

האם זה נכון? ובכן בעולם העיצוב אין נכון או לא נכון, אך כן יש עיצוב שמייצר אווירה הרמונית. השאלה היא כיצד ניתן לשמור על הרמוניה ובו זמנית לייצר עניין. ובכן אולי צריך להיות מעט נועזים, אך היו בטוחים שגם פרגולה רגילה בעלת גוון ייחודי עשויה לא רק להיראות הרבה יותר מרשימה, אלא גם לגרום לכם הרבה יותר להתחבר לתוצאה. הרעיון הוא לא לעשות מה שאחרים עושים, אלא לעצור להבין מה נכון פרטנית עבורכם.

תוספת – רצוי לזכור שלרוב לא מזמינים קיט מוכן של פרגולה, אלא מזמינים פרגולה לפי מידות רצויות. מכאן שאם גם כך מדובר בהזמנה אישית, מוטב לשקול להוסיף תוספת עבור הפרגולה, וגם פה הדבר נכון הן עבור פרגולה מעץ והן עבור פרגולה מאלומיניום.

אם כן אלו תוספות מוטב לקחת בחשבון? זו יכולה להיות אדנית מובנית. זו יכולה להיות הכנה עבור חשמל (אולי תרצו להתקין בפרגולה מאוורר תקרה). זה יכול להיות מרזב שינתב את הגשם כהלכה בימות החורף. זה יכול להיות רק מתלה קטן שעליו תוכלו לתלות בהמשך סלסילה עם עציץ נשפך. אלו יכולים להיות ווים קטנים, כך שבסוכות יהיה יותר קל לתלות קישוטים. זה יכול להיות מפתח שמדמה חלון, דרכו תוכלו להעביר בקלות יתרה כלים לתוך הבית וכדומה. הרעיון הוא לעצור לחשוב איזה שינוי קטן שווה המון.

שליטה – אם אתם מסוג האנשים שמבקשים לשלוט כמה שיותר על אופן הסגירה והפתיחה של הפרגולה, נראה שגם אתם מתמקדים בפרגולה מאלומיניום, כזו שמאפשרת להתקין שלבים נשלטים. עם זאת, כאן ראוי לבחון האם מסתפקים רק בתריסים שיודעים לשנות זווית, או האם מעדיפים כיסוי שיודע להיסגר ולהיפתח. עוד רצוי לבחון האם עדיפה שליטה ידנית, או שמא שליטה חשמלית. מי שבוחר בפרגולה נשלטת זוכה לא רק לנצל אותה הרבה יותר, אלא בין היתר גם לייצר נראות שונה, וזאת בהתאם לגוון ולסוג של החיפוי.

צילום: freepik

כאן נציין שאם אכן בוחרים להתקין חיפוי עבור הפרגולה, יש לקחת בחשבון שגם הוא עצמו יכול להיות צבעוני. כך למשל אם בוחרים צבע רגוע עבור גוף הפרגולה, מוטב להוסיף מעט צבע בעמדה של החיפוי.

צמח מטפס – יש לכם פרגולה עומדת ואתם מנסים להבין כיצד בשלב הזה ניתן להפוך אותה ליותר מרשימה, וזאת מבלי להזמין אנשי מקצוע ומבלי לייצר שינויים משמעותיים? ובכן שילוב של צמח מטפס תמיד עשוי להיות מרשים ביותר. אם כן מה עושים? בוחנים האם שותלים ליד ישירות באדמה, או לחלופין שותלים בעציץ, וכמובן בוחרים צמח מטפס שמתאים לתנאים של האזור ולכיווני השמש. היו בטוחים שאם רק מעט תשקיעו, בתוך כמה שבועות הפרגולה תזכה להתהדר בקישוט טבעי מרשים ביותר.

משחק עיצובי עם עיבוד שבבי – כאשר מדובר בפרגולה מאלומיניום רצוי לנצל את העובדה שבין היתר נוהגים לעצב את החומר באמצעות עיבוד שבבי. מדובר בטכניקת עיבוד ממוחשבת וקלה, כלומר מדובר בהזדמנות נהדרת להטמיע שלל דגשים אישיים. כך למשל ניתן לייצר בלוחות החסרת חומר בצורה של עיגולים, בצורה של שם המשפחה, בצורה של פתית שלג וכדומה, כך כשהשמש תכה, ייווצר על הרצפה מופע מרתק של צורות, וכמובן שהמראה הכולל יהיה מרשים ביותר.

קיבלתם כמה כיוונים? זה הזמן להתקשר לחברת פרגולות מתקדמות, חברה מקצועית שתתן לכם שירות ואחריות ומבצעת התקנה מקצועית לפרגולה שתבחרו.

Exit mobile version