Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

רוב בציבור בעד חידוש המחאה החברתית על יוקר המחיה

רצח נפש של ילד על כסא גלגלים  שקול בעיני לרצח פיזי. צילום: עמיעד טאוב

רוב גדול בציבור הישראלי אינו מאמין להצהרות הממשלה לפיהן תפעל להורדת יוקר המחיה ואף סבור שיש לצאת לרחובות ולהפגין נגד המצב, כך עולה מסקר שנערך עבור העיתון “מעריב” על ידי מנחם לזר – מנהל פאנלס פוליטיקס.

מהסקר עולה כי 67% מהציבור אינו מאמין שהממשלה רוצה להוריד את יוקר המחיה בישראל, למרות הצהרות שהשמיעו בנושא כל בכיריה ובראשם ראש הממשלה ושר האוצר.

מחאה. צילום עמיעד טאוב

רק 30% מהציבור נותנים אמון בהצהרת הכוונות של הממשלה.

79% אחוזים מהנשאלים ענו כי עקב יוקר המחיה יש לצאת ולהפגין ברחובות, בדומה למחאה החברתית שהיתה בקיץ 2011.

מפילוח הנתונים עולה כי התמיכה הגבוהה יותר ביציאה מחודשת לרחובות נמצאה אצל נשים (83% לעומת 75% מהגברים) ומשיבים עד גיל 44 (82% לעומת 73% מבני 60 ומעלה). כמו כן, עלה כי חרדים (82%), חילונים (80%) ומסורתיים (79%) תומכים במחאה יותר מדתיים (72%).

סקר אחר שערכה קבוצת הייעוץ Tefen על יוקר המחיה בישראל, העלה כי 81% מהנשאלים סבורים שהתוכנית שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר להתמודדות עם יוקר המחיה דווקא תסייע להתמודדות עם המצב.

גם מסקר זה עלה כי רוב הנשאלים (42%) חושבים שמחאות חברתיות וחרמות צרכנים יסייעו להתמודדות עם ההתייקרויות במשק. 37% ענו כי תוכנית ממשלתית מפוקחת היא הפתרון למצב, לעומת 18% שטענו כי הפתרון הנכון הוא העלאת השכר במשק. לדעת 3% מהמשיבים דבר לא יעזור כדי לבלום את העלייה ביוקר המחיה.

Exit mobile version