Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

רווקות מאוחרת? ירידה בשיעור הרווקים והרווקות הדתיים בגיל 35, שיעור הגירושין במגזר הדתי לאומי – נותר יציב

ממחקר חדש של תנועת נאמני תורה ועבודה לרגל פתיחת עונת החתונות, על נתוני הנישואין והגירושין בחברה היהודית בישראל והדתית לאומית בפרט עולה כי קרוב לרבע מן הנשים במגזר הדתי לאומי מגיעות לגיל 30 בעודן רווקות וקרוב לשליש מן הגברים במגזר זה מגיעים לגיל 30 רווקים

המחקר, אותו ערך החוקר אריאל פינקלשטיין, מציג מגמות מעניינות בנוגע לאחוזי הרווקות המאוחרת ולאחוזי הגירושין בהתבסס על ניתוח של בוגרי החינוך הממלכתי-דתי בשנים 1990-1973.

במחקר נמצא כי 50% מהנשים הדתיות לאומיות מתחתנות עד גיל 24 ומחצית מהבנים עד גיל 27. במגזר החרדי המספרים נמוכים בצורה משמעותית כש-50% מהנשים והגברים מתחתנים עד גילאי 20 ו-22 בהתאמה.

באשר לרווקות המאוחרת במגזר הדתי-לאומי נמצא כי שיעור הנשים המגיעות לגיל 30 בעודן רווקות עומד על 22% לעומת 31.5% בקרב הגברים הדתיים, ושיעורים אלו נשארים יציבים לאורך השנים. לעומת זאת, בשיעור הרווקים והרווקות הדתיים בגיל 35 חלה ירידה לאורך השנים.

חתונה: צילום באדיבות: pixabay

בנוגע לתחום הגירושין, נמצא כי בכלל השנים בטווח של 20 שנים מעת הנישואין, עומד שיעור הגירושין בקרב חילונים על 20%, בקרב דתיים-לאומיים על 11% ובקרב חרדים על 6.5%. עם זאת, בעוד שאצל חילונים וחרדים ניתן למצוא עלייה משמעותית לאורך השנים בשיעורי הגירושין, הרי שבקרב דתיים שיעור הגירושין דווקא נשאר יציב וכמעט שלא חל בו שינוי.

Exit mobile version