Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

רוקדים עם מוגבלויות

להקת המחול AXIS מהמובילות בעולם בתחום שילוב אנשים עם מוגבלויות בריקוד, הגיעה לישראל להופעה חד פעמית וערכה סדנאות ללא תשלום לילדים ובוגרים בעיר לוד.

במסגרת ארוע "כולם רוקדים" שנערך ביוזמת תפוח – רשת המתנ"סים בלוד ושגרירות ארה"ב בישראל, הגיעה לישראל להקת המחול האמריקאית AXIS מהמובילות בעולם בתחום שילוב אנשים עם מוגבלויות בריקוד, להופעה חד פעמית.

הלהקה הופיעה במתנ"ס גני אביב וערכה סדנאות אומן באירוע "כולם רוקדים" שנועד לעודד שילוב של מבוגרים, בני נוער וילדים עם צרכים מיוחדים בעולם המחול. לצידה הופיעה גם להקת גלגלי ר.נ.י שבה אנשים עם ובלי מוגבלויות מרחובות, נס ציונה ויבנה.

להקת AXIS במופע המרכזי במתנס גני אביב בלוד בשילוב אנשים עם מוגבלויות.צילום דוברות עיריית לוד

חברי AXIS ערכו סדנאות אומן לאנשי מקצוע מתחום המחול ולילדים עם מוגבלויות בגילאי 7 ומעלה. כן נערך במסגרת האירוע שולחן עגול על פיתוח פרויקטים בתחום לאנשי מחול ומי שעוסקים בתחום הצרכים המיוחדים בישראל. גם המופע המרכזי של הלהקות שהיה פתוח לקהל הרחב, נערך ללא תשלום. את האירוע פתח איתן חרמון, נכה צה"ל ואלוף עולם בריצת מרתון, תושב העיר לוד.

לדברי אבי גיל, מנכ"ל רשת המתנ"סים בלוד, "אנשים עם צרכים מיוחדים הם חלק בלתי נפרד בתעסוקה, בתרבות ובפנאי ורק טבעי שכך יהיה גם בתחום המחול. הריקוד הוא כלי חשוב לשיפור הביטחון של המשתתפים ותחושתם הפיזית ומקור לגאווה להם ולבני משפחותיהם, נושא בעל חשיבות עליונה בעיקר בקרב בני נוער וילדים שנאבקים לעיתים על מקומם בחברת הילדים. המוגבלויות של הרקדנים מעשירות את הריקוד ויוצרים כר ליצירתיות אינסופית של כוריאוגרפיה בשילוב של אנשים על כסאות גלגלים, ללא ידיים או עם מגבלות אחרות יחד עם חבריהם".

Exit mobile version