Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ריבלין כבש את הוותיקן

נשיא המדינה התקבל בטקס קבלת פנים רשמי בוותיקן ולאחר מכן קיים פגישות עם האפיפיור וראש ממשלת הוותיקן.

באדיבות חיים צח

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין סיים את ביקורו הרשמי בוותיקן אשר במרכזו עמדה פגישה עם  אפיפיור פרנציסקוס. הנשיא התקבל בטקס קבלת פנים רשמי שנערך בוותיקן ועל ידי משמר הכבוד השוויצרי של הוותיקן במדיו המסורתיים.

הנשיא, שהתקבל על ידי George Ganswein, מונסיניור ג׳ורג׳ גנסווין, עוזרו האישי של האפיפיור, נכנס בשערי הארמון האפיסטולי של האפיפיור שעל הקירות ותקרתו מופיעות פרסקאות שצוירו על ידי רפאל. לאחר הטקס נועדו הנשיא והאפיפיור פרנציסקוס לפגישה אישית שארכה כשעה, בלשכת הכס הקדוש שבקרית הוותיקן בחדר הספרייה הפרטי של האפיפיור ומשם המשיך הנשיא לפגישה עם ראש ממשלת הוותיקן Cardinal Pietro Parolin.

במהלך טקס החלפת המתנות, העניק הנשיא לאפיפיור רפליקה של כתובת "תל דן" המכונה כתובת בית דוד. הנשיא אמר לאפיפיור כי הכתובת מבטאת את שורשי מלכות בית דוד, שורשים החשובים הן ליהדות והן לנצרות.

״רציתי שכתובת חשובה זו תהיה בידיך כסמל לתקווה ולמארג החיים המשותף לכל בני הדתות השונות,״ אמר הנשיא לאפיפיור במעמד הענקת המתנה. האפיפיור, הלבוש בגלימתו הלבנה ועונד את שרשרת צלב הכסף שלו, אימץ את ידי הנשיא בחום והודה לו על המתנה המרגשת והסימלית.

הכתובת היא ממצא ארכיאולוגי ייחודי ורב משמעות ובו מופיע האזכור המוקדם ביותר לשושלת בית דוד מחוץ למקרא. כתובת זו מופיעה על מצבת ניצחון הכתובה בשפה הארמית שהוצבה בידי חזאל מלך ארם, המתפאר בה בניצחונותיו על אויביו.

באדיבות חיים צח

חזאל מייחס לעצמו את הריגתם של יהורם מלך ישראל ואחזיה מלך יהודה מ"בית דוד" ומתאר את המלכתו של יהוא תחתיו. במתנה שהעניק הנשיא לאפיפיור, המילה הארמית, ביתדוד, זהה למילה העברית בית-דוד, ומופיעה בכתובת כשהיא מודגשת בצבע זהב. הכתובת מתייחסת לאירועים המוזכרים בספר דברי הימים ב' (פרק כ"ב) ומלכים ב' (פרק ח' פס' ז'-כ"ח; ופרק ט' פס' כ"ד-כ"ט).

הכתובת המקורית מוצבת במוזיאון ישראל והעתק זה נעשה במיוחד לכבוד האפיפיור פרנציסקוס ולרגל ביקור הנשיא. הכתובת נבחרה לאות הערכה לשורשים העמוקים של היהדות והנצרות, הרואות שתיהן בדוד המלך מייסדה של שושלת בית דוד, שממנה עתיד לצאת המשיח.

האפיפיור העניק לנשיא פסל ברונזה דמוי מטבע ובו ענפי עץ זית מפוסלים מחברים בין החלקים השונים ומסמלים את האחריות המוטלת על כל מדינה ואדם לפעול למען תרבות של שלום. הפסל לווה בהקדשה אישית לנשיא בה נכתב: ״לחפש אחר המאחד, להתגבר על המפלג״.

בהמשך היום עתיד הנשיא להוועד עם נשיא איטליה, סרגיו מטארלה Sergio Mattarella ולהיות אורח הכבוד באירוע רב משתתפים בבית הכנסת העתיק ברומא בהשתתפות בכירי הקהילה היהודית באיטליה.

Exit mobile version