Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

רימרקטינג – שיווק מחדש

הידעת?

למעלה מ- 90% מהגולשים באתרים השונים ברחבי הרשת, אינם "מומרים" והופכים ללידים או ללקוחות הרוכשים באותו אתר. רק פחות מ- 10% מממשים את מטרת האתר ומבצעים המרה, משאירים פרטים או רוכשים את השירות או המוצר המוצע. כך למעשה מאות ואלפי אתרים ברחבי העולם מבזבזים כסף רב על פרסום והרחבת מעגל הלקוחות, כשלמעשה התוצאות אינן משתלמות כלל.

אז איך בכל מגיעים ללקוחות האיכותיים ביותר?

אז מה עושים? מהו הפתרון לאותם גולשים שאינם הומרו ללידים ואיך בכל זאת ניתן לנסות להפוך אותם לכסף.

עושים זאת באמצעות "רימרקטינג" (REMARKETING) – שיווק מחדש כמובן. מדובר בשיווק מחדש, יצירת קשר חוזר עם אותם לקוחות פוטנציאליים שכבר בקרו באתר שלכם, אך יצאו ממנו, ללא רכישה. המטרה הגדולה היא להישאר לא רק בתודעה של הגולשים, אלא גם ממש מול העיניים שלהם, כל הזמן ובכל מקום, על ידי באנרים באתרים שונים. דמיינו לכם שמהרגע שהתעניינתם ברכב מסוים, לפתי כל שלטי החוצות בדרכים ובכבישים מפרסמים את אותו הרכב. כנראה שלאחר מספר ימים ופעמים בהם תיסעו באותן דרכים, יגבר בכם הצורך לגשת ולרכוש את הרכב.

איך עובד רימרקטינג?

טוב ששאלתם. מכירים את זה שאתם חושבים על משהו ופתאום נדמה לכם שאתם רואים אותו בכל מקום? יפה. אז כשאתם נכנסים לאתר כלשהו באינטרנט, הוא למעשה שותל לכם במחשב cookie (עוגייה), באמצעותה בעלי האתר "עוקבים" אחריכם ואוספים מידע אודותיכם ואחר הרגלי הגלישה והחיפושים שלכם וכך הם דואגים להקיף אתכם במודעות (באנרים) שלהם, שרלוונטיות עבורכם, באתרים השונים ברחבי האינטרנט. תרצו או לא תרצו, הסיכוי שלאחר מספר פעמים שתראו את אותה המודעה, תלחצו עליה ואפילו תרכשו, הוא גבוהה פי כמה מאשר הסיכוי שתרכשו בכניסה הראשונה שלכם לאותו אתר.

צילום: דיפוזיט פוטו

לא, אין סיבה לבהלה, לא מדובר במעקב אמיתי או בחדירה לפרטיותכם, אלא רק מעקב אחר הרגלי הגלישה והצריכה שלכם. צאו מנוקדת הנחה שמרבית הפרסומות שאתם נחשפים אליהן במהלך היום ברחבי האינטרנט, הן מפולחות כהלכה ומיועדות בדיוק אליכם. הכוונה היא שלא סתם נחשפתם אליהן.

האתרים המובילים בעולם, העושים שימוש מאסיבי ברימרקטינג הם איך לא, גוגל ופייסבוק. שני האתרים הפופולאריים ביותר, המשמשים גם כמנועי החיפוש המובילים. שני האתרים שגם קשורים אחד לשני, שותלים במחשבכם cookie או פיקסל, המספקים מידע אודות הרגלי החיפוש שלכם ויודעים למקד עבורכם שיווק חדש ומודעות שיצוצו מכל עבר.

מה זה ריטרגטינג RETARGETING בכלל ולמה אני צריך את זה?

עוד שאלה מצוינת, נהדר! בעבר היה הבדל משמעותי בין רימרקטינג לריטרגטינג. REMARKETIG היה שתילת עוגייה ואיסוף מידע בלבד, בכוונה להמשיך ולשווק אליכם מוצרים בדרכים שונות. ו- RETARGETING הוא לעשה מיקוד חוזר ושיווק חוזר של מודעות מעוצבות לאתרים בהם כבר בקרתם בעבר. כמה בעבר? ה- cookie זוכר עד 60 יום.

כיום ומאז שבחברת גוגל החלו להשתמש במונח רימרקטינג עבור מערכת הריטרגטינג שלהם, השתנה הז'רגון המקצועי בעולם ומכלול הפעולות נקרא רימרקטינג – שיווק מחדש.

איך מעצבים את הבאנרים של הרימרקטינג בצורה האפקטיבית והממירה ביותר? בשביל זה דרושים לכם מומחי UX ו-UI אשר מומחים לחוויית משתמש. עיצוב בולט ואסטרטגי של באנרים בגדלים שונים ולמטרות שונות, דורשים הבנה עמוקה של הנושא, אפילו ברמה הפסיכולוגית. כיצד הופך גולש לליד חם וכיצד "צדים" את הגולשים הרלוונטיים ביותר עבור העסק שלכם.

אנחנו כאן בשבילכם בנושא הזה ובמגוון נושאים דומים בתחום. אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שאלה או תהייה בנושא ואנו נשמח לסייע לכם.

המאמר נכתב ע״י חגית דמתי – סטודיו לבנייה ועיצוב אתרים – Web The Net 073-272-4051

Exit mobile version