Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

רכישת משחקים לילדים קטנים

ההשקעה בפיתוח החשיבה והדמיון של הילדים הקטנים היא חשובה ביותר ואת התוצאות של שעות המשחק הרבות יחד רואים לאחר שנים ברמת ההתפתחות האישית, בעצמאות ובכישורי החיים של כל ילד. הורים רבים שמבינים ומעוניינים לפתח את ילדיהם, רוכשים עבורם משחקי חשיבה ומשחקים לפיתוח הדמיון, אשר הילדים אוהבים מאד. רכישת משחקים לילדים מתמקדת בכמה תחומים, כמו משחקי זיכרון, משחקים ואביזרים אשר באמצעותם הילדים מחקים את הוריהם וגם בעלי מקצועות אחרים שהם פוגשים מעת לעת, כמו רופא או נגר.

שוק הצעצועים התפתח בשנים האחרונות לממדי ענק. ההורים מזמינים צעצועים הן בארץ והן בחו"ל ובכל פעם מתלהבים מהמשחקים המושקעים והיצירתיים שהם נחשפים אליהם. אחד מסוגי המשחקים שאהובים מאד הוא כלי מטבח לילדים כבר מזמן לא מדובר רק בצלחות ובכוסות אלא במארזים שכוללים את כלי העזר שקיימים בכל מטבח כמו מכונה להכנת קפה, מיקסר, טוסטר, מיקרוגל, שלל ירקות וחומרי גלם שמהם הילדים מכינים מאכלים, מטעמים וקינוחים.

רכישת משחקים לילדים בהתאם לגילם של הילדים

הדרך הנכונה היא לבצע בכל פעם רכישת משחקים לילדים שהם בסגנון חדש כדי לגרות לילדים את קו החשיבה וליצור התנסויות חדשות. המטרה היא לחשוף אותם לתחומים כמו מדע על ידי ביצוע ניסויים קלים, לחיי היום יום כאשר מבצעים במהלך המשחק תרגילים חשבונאיים הקשורים לתחומים מוכרים כמו רכישת מוצרים בסופרמרקט, כמה יש לשלם ומהו הסכום של העודף.

צילום: pexels

בכל סוג של משחק יש למידה אחרת וברגע שהדבר מסקרן ומרתק את הילד הוא נסחף ומסוגל לשחק בכל משחק שעות רבות. הסיפוק בתום המשחק הוא עצום גם לילד וגם להורה, או אם הוא משחק עם סבא וסבתא כדי ליהנות מהשהייה יחד.

משחקים עם הילדים

דפוסי ההתנהלות הם לשחק משחק מסוים ולהחזיר אותו לארונית. למחרת, משחקים עם צעצועים אחרים ולאחר כמה ימים חוזרים למשחק הראשון, אלא אם מישהו לא מתאפק ומעוניין לשחק בו קודם לכן. כאשר יש ציפייה ורצון לחזור למשחק מסוים, זה אומר שתהליך רכישת משחקים לילדים בוצע בהצלחה והבחירה הייתה מצוינת ומתאימה לילד.

יכולים גם להיות מקרים שבהם ההורים יציעו אופציות חדשות והילדים לא יתחברו לתחום זה או אחר וגם זה תקין. לכן הילד ישחק במשחקים אחרים ולאחר כמה חודשים אפשר להציע לו שוב לנסות משחק זה. קיימת סבירות שלאור פרק הזמן שחלף הוא ירצה לנסות ולשחק במשחק זה ויש גם מקרים שהוא איתן בדעתו ותחום זה אינו מעניין אותו כלל. מדובר בהליך טבעי והגיוני מאד ולכן שומרים את המשחק לילד הבא, אולי הוא יאהב אותו.

משחק עצמאי של הילדים

נדבך חשוב בהתפתחות האישית של כל ילד הוא היכולת לשחק באופן עצמאי. חשוב שהילדים ידעו לשחק גם לבד ולהפעיל את דמיונם. כך הם מערבבים חומרי גלם ואופים עוגות, שוטפים כלים במטבח הביתי שלהם, מגישים סלט ירקות ומפנקים את כל בני המשפחה בקפה, עוגיות ועוגות אשר נאפו זה עתה.

Exit mobile version