Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

רכשתם ריהוט וחפצי נוי חדשים? כך תשמרו עליהם לאורך זמן

התחדשתם ברהיטים לבית? בשעה טובה! אחרי השקעה כל כך גדולה של זמן וכסף, אתם בוודאי מעוניינים לשמור עליהם כך שישמשו אתכם לאורך זמן. במאמר זה תוכלו למצוא טיפים ורעיונות שיסייעו לכם לשמור על הרהיטים ושאר פרטי העיצוב שרכשתם, כך שההשקעה שלכם תשתלם למשך שנים.

השטיח שלכם

שטיחים הם פרטי עיצוב חשובים מאוד, שמוסיפים הרבה מאוד לאווירה הכללית בבית. לכן, חשוב מאוד לשמור עליהם תקינים ונקיים, ואם עושים זאת נכון – אפשר ליהנות מהם במשך שנים. אז איך שומרים על השטיח הכי טוב שאפשר? מיישמים את ההמלצות האלה ככל שרק ניתן:

ניקוי מיידי של כתמים – אם נשפך משהו על השטיח, יש להביא מייד מטלית לחה ולנקות את הכתם. כך תמנעו חדירה של הנוזלים אל בסיס שערות השטיח, והצטברות של חיידקים בתוך השערות.

שאיבה קבועה – אחת לשבוע כדאי מאוד לשאוב את האבק מהשטיח כדי למנוע הצטברות של אבק ויצירת מצע מאוד נוח לקרדית האבק שיכולה לגרום לתופעות מאוד לא נעימות לרגישים אליה.

ניקוי שטיחים יסודי – אחת לחודש כדאי מאוד לנקות את השטיח באופן יסודי, תוך שימוש בשמפו מיוחד לשטיחים. את השמפו מומלץ מאוד לנסות קודם בפינה צדדית כדי לוודא שהוא מתאים לשטיח ולא פוגע בו.

ניקוי על ידי חברת ניקוי – אחת לשנה מומלץ לשלוח את השטיח לניקוי מקצועי בחברה המתמחה בתחום של ניקוי שטיחים. חברה כזאת תדאג להסיר את כל הכתמים מהשטיח, גם אלה העקשניים שבהם, ותבצע גם תיקונים חשובים כמו תיקוני פרנזים וקנטים. התוצאה: כשהשטיח יחזור אליכם הוא ייראה בדיוק כפי שנראה כשרכשתם אותו בחנות (אלא אם יש עליו כתמים מאוד עקשניים של חומרים שלא יורדים גם בעזרת שיטות הניקוי המתקדמות ביותר).

תמונה באדיבות: pixabay

הריהוט שלכם

הרהיטים שלנו הם חלק עיקרי ממראה הבית, והם תורמים הרבה מאוד לאווירה ולהרגשה. אם השקעתם ברהיטים איכותיים ויפים, חשוב מאוד שתשמרו עליהם כך שייראו כמו חדשים גם אחרי שנים. הנה מספר טיפים שיסייעו לכם לעשות את זה בדיוק כמו שצריך.

הספות בסלון – הספות הן חלק מאוד חשוב בעיצוב הסלון, וחשוב מאוד לשמור על המראה שלהן. כמובן שמשמעות הדבר היא שצריך לנקות כל כתם כמה שיותר מהר ושכדאי לשאוב מהן אבק כחלק מעבודות הניקיון השוטף. מעבר לניקיון השוטף, חשוב מאוד לשמור על הריפוד, שהוא הדבר הראשון שדוהה, נקרע ומתקלקל. אם זה המצב של הריפוד שלכם, ממש לא חייבים לקנות ספות חדשות. אפשר לשלוח את הספה לחברת ריפוד ספות מקצועית, והא כבר תדאג להחזיר לספה שלכם את המראה המקורי. במסגרת תהליך ריפוד ספות מרפדים מחדש את הספות בכל ריפוד שאתם בוחרים ומקבלים ספה חדשה בהרבה פחות מחצי מחיר.

רהיטים אחרים – אם יש לכם שולחן עץ שנסדק או מזנון נשבר, אפשר לנסות לתקן לפני שקונים חדש. יש היום הרבה מאוד דרכים לתקן, כמו שיוף של הרהיט ומריחת חומרים מגנים ועוד. כמובן שהכל תלוי בחומרת הפגיעה ובמי שמבצע את פעולת התיקון, אבל גם כך בהחלט אפשר להגיע לתוצאות יפות.

לסיכום – אם רוצים ליהנות מרהיטים ומשטיחים שנראים חדשים לאורך זמן, אפשר בהחלט לעשות זאת בלי לקנות חפצים חדשים. ריפוד ספות, ניקוי שטיחים ותיקון של רהיטים יכולים לעשות פלאים, ולאפשר לכם ליהנות ממראה חדש שלהם לאורך שנים. בהצלחה!

 

Exit mobile version