Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

רעיונות לטיול משפחתי

טיולים משפחתיים הם בין הדברים המהנים ביותר, בייחוד בשל העובדה שהם מסייעים לבני המשפחה להתגבש ולהתחבר האחד עם השני. מחפשים רעיונות לטיול משפחתי? יש לנו כמה הצעות עבורכם:

לפני הכל – היערכו בהתאם

בעת תכנון טיולים משפחתיים, חשוב להיערך היטב לקראת הטיול, בייחוד אם מדובר בטיול המתקיים בטבע. מעבר לזה, ניתן לברר על שירות להשכרת רכב, שכן, ייתכן וזה עשוי להיות פרקטי ויעיל עבורכם. כדאי לדאוג לבקבוקי מים עבור כל בני המשפחה, כריכים טעימים וחטיפים לילדים.

מצדה

צילום:pexels

סיפורה ההרואי והקסום של מצדה, הוא בהחלט סיבה טובה להגיע לאזור ולטייל בנוף המדברי והמיוחד. לא בכדי האתר הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת בינלאומי, זאת בשל השרידים הארכאולוגיים המצויים בו וסיפור גבורתם של היהודים מול הכובש, שהעדיפו להתאבד בשנת 73 לספירה ולא להיכנע לכיבוש הרומאי. במהלך הטיול במצדה תוכלו לעלות מעלה בדרך הסוללה, ברכבל ואפילו בשביל הנחש המאתגר. לא משנה באיזו דרך תבחרו, מאחר שכשתגיעו ליעד, תוכלו לחזות באלמנטים היסטוריים מרהיב ונוף עוצר נשימה.

בכתביו של יוסף בן מתתיהו, הידוע גם בתור יוספוס פלאביוס, מצדה מוזכרת לא מעט, לרבות סיפורה ההיסטורי והמיוחד. סיפור התאבדותם של הקנאים היווה סמל לשמירה על הצביון היהודי ולאמונה גדולה, בעקבות נאומו של אלעזר בן יאיר, הקנאים החליטו להתאבד ולמות בכבוד, וזאת בכדי להימנע מהכיבוש הרומאי. מלבד זאת, הם שרפו את כל מחסני המזון, המחסנים והמבנים בכדי שלא ייכבשו על ידי הרומאים. מעשה ההתאבדות של הקנאים נחשב להתאבדות ההמונית הגדולה ביותר עד כה.

בעת ביקורכם במצדה כדאי לחזות בחומה שהקים הורדוס, לבקר בשרידי הארמון הצפוני והמערבי, לראות כיצד היו בנויים מקוואות יהודיים בעבר וכמובן אל תפספסו את בית הכנסת הקדום.

נווה צדק

שכונת נווה צדק היא השכונה היהודית הראשונה שהוקמה מעבר לחומותיה של יפו והיא מכילה מספר אתרים שמומלץ לבקר בהם. במאה ה-19 החלו לבנות שכונות מחוץ לחומות יפו, אמנם השכונות הללו היו גרמניות או מצריות אך בהמשך הוקמה גם שכונה יהודית ועם הקמתה החלה התיישבות יהודית באזור. בשונה מהתשתיות שהיו ביפו, השכונה נבנתה על הצד הטוב ביותר לאותה התקופה ועיצובה הייחודי של השכונה הפך אותה לאחד המקומות המרהיבים ביותר במרכז הארץ.

מדובר בטיול עירוני, כך שגם אם שכחתם לקנות בקבוקי מים או שלא הצטיידתם במספיק אוכל, תמיד תוכלו לעצור באחת החנויות לקנות את כל הפריטים שנחוצים לכם. במהלך הטיול תוכלו לבקר במרכז סוזן דלל, ביתו של הרב קוק, בשרידי בית הכנסת "מראות הסולם", בבית שמעון רוקח ואם נשאר זמן לעשות גם טיול ביפו.

צפת

סיפורה ההיסטורי של צפת והאתרים הקסומים והקדושים שמצויים בה, הם סיבה נהדרת לבקר בעיר הצפונית והמיוחדת הזו. עוד בימיו של הסולטן הממלוכי בייברס, יהודים הגיעו לצפת בזכות קברי הצדיקים השוכנים בה. לימים הגיעו לעיר גדולי הלכה וצדיקים שונים והעיר קיבלה נופך ייחודי של קדושה וקבלה. בשנות ה-30 ובשנים שלאחר מכן, היהודים והערבים באזור לא מצאו את עמק השווה. בין האירועים והפרעות ניתן למנות את רציחתם של מספר יהודי צפת על ידי ערבים במאורעות 1929. במאי 1948 הפלמ"ח השיב לידיו את צפת ורוב תושביה הערבים עזבו את העיר. עם השנים הגיעו לצפת חסידים רבים והעיר חזרה להיות מלאה בסמלי היהדות ואף הוקמו בה שכונות דתיות רבות.

במהלך הסיור בצפת כדאי להגיע לאתרים היהודיים באזור ולראות את השרידים של היישוב היהודי העתיק. מומלץ לבקר בבית הכנסת האר"י, בית כנסת מר"ן יוסף קארו, בית הכנסת אבוהב, גבעת המצודה ומוזיאון התנ"ך. אם תרצו תוכלו להגיע לבית הקברות העתיק, בו קבורים צדיקים משמעותיים וחשובים.

בחרו את אזור הטיול המועדף עליכם, תכננו מסלול, ארזו תיק עם כל הציוד הנחוץ וצאו לטייל בארץ ישראל עם בני המשפחה.
בילוי נעים!

Exit mobile version