Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

רעיונות מקוריים לגיבוש צוות עובדים

מקום העבודה הוא הבית השני שלנו. רבים יסכימו מכל לב עם הקביעה כי החברים לעבודה הם כמעט בני משפחה. אבל הגיבוש במקומות העבודה איננו דבר שכדאי לקבל כמובן מאליו. על מנת לגבש צוותי עבודה, בכדי ליצור הרגשה של קרבה, לייצר אווירה נעימה ואפילו בכדי לשפר את יעילות העובדים, מקובל מאוד לקיים אירועי גיבוש. סביר להניח שכבר שמעתם על הלהיט שכבש את ישראל, חדרי בריחה. לצד היותם אטרקציה שיכולה להתאים לימי הולדת וכבילוי משפחתי או חברתי, חדרי הבריחה עשויים לשמש גם כרעיון מקורי לצורך פעילות גיבוש לצוות. מיד נבין כיצד החדרים הללו בנויים וכן נכיר  עוד כמה רעיונות מקוריים וטובים אשר עשויים לשמש לצורך גיבוש צוות העובדים.

חדרי בריחה ועבודת צוות

למי שטרם התנסה, נספר כי חדרי בריחה הינם חדרים שמציעים פעילות משימתית, חשיבתית וחידתית. כל חדר סובב סביב נושא מסוים כאשר מטרת המשתתפים היא להצליח לפתור את החידות ולעבור משימות. הפעילות טובה מאוד כגיבוש לצוות עובדים שכן עבודת הצוות חשובה מאין כמוה וקבוצת אנשים שלא תעבוד יחדיו לא תצליח לפתור את החידות והאתגרים בזמן הנתון (לרוב – כשעה). מספר המשתתפים בכל פעילות יכול להגיע ל-10 משתתפים כאשר ישנם פה ושם חדרים ייחודיים שמאפשרים פעילות אפילו עבור קבוצות בנות 30 או 40 משתתפים.

אירוע גיבוש לחברה או לצוות עובדים לא חייב להצטמצם לפיצה ובירות על החוף. צילום: חדרי בריחה xcape

חדרי הבריחה המושקעים מספקים חוויה מרשימה, מבחינה וויזואלית וחווייתית. החדרים נבדלים אלה מאלה ברמת הקושי, כאשר ישנם חדרים ברמה קלה, אחרים ברמה בינונית ויש גם כאלה ברמה גבוהה מאוד, המתאימה לשחקנים מנוסים. אם הרעיון עד כה לא ברור לחלוטין, ניתן להמחיש זאת בכמה דוגמאות מחדרי בריחה אמתיים. למשל, חדר בריחה עשוי לשאוב השראה מעולמו של טולקין ומסרטי שר הטבעות. במקרה זה, המטרה תהייה למצוא מטמון או אבן יקרה, לפני שהזמן יגמר והדרקון יתעורר. דוגמא אחרת – המשתתפים הינם יחידה של שוטרים מובחרים שצריכים לפרק את הפצצה, תוך כדי פתרון חידות שונות ולפני שהזמן יגמר והפצצה תתפוצץ…

חדרי בריחה כבר ניסיתם? קבלו רעיונות נוספים

אם קיימתם בעבר יום גיבוש בתוך חדרי בריחה מומלצים , בהחלט תוכלו למצוא מגוון נוסף של חדרים לאתגר והנאה. אם אתם מחפשים עוד רעיונות מקוריים לצרכי גיבוש במקומות העבודה, בדקנו וגילינו עוד כמה אפשרויות מהנות.

סדנאות בישול יכולות להתאים לא רק לחובבי המטבח המושבעים. לצורך יצירת פעילות חווייתית ומשותפת, הסדנא תתבצע כפעילות תחרותית. הצוות מתחלק לקבוצות, כל קבוצה מקבלת חומרי גלם והדרכה מהשף ויוצאים לדרך. הצוות המנצח והמנה המנצחת זוכים בהוקרה ובפרס ולבסוף – כולם נהנים מארוחה טעימה, תוצרת עצמית.

אפשרות מקורית נוספת מאפשרת פעילות תחרותית בניחוח קרבי. מדובר בפעילות פיינטבול, שבה מתחלקים לשתי קבוצות, מקבלים רובי צבע, מחליטים ביחד על אסטרטגיה ויוצאים לדרך. כל קבוצה צריכה להביס את האחרת. חלופה לפעילות זאת מתקיימת במתחם סגור כאשר הקבוצות מקבלות רובי לייזר במקום רובי צבע.

Exit mobile version