Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

שיטות לאיטום קירות חיצוניים

פעמים רבות בחייו של בעל נכס או דייר המתגורר בדירה, קורה המצב הלא נעים בו הקיר מתחיל להראות סימנים לא אסתטיים שמקורם ברטיבות בקיר. אותה רטיבות במקרים מסוימים אף עלולה להתפתח לכדי עובש, מה שכבר מוסיף מעבר לחוסר האסתטיות בבית, גם ריחות לא נעימים שיוצאים מאותו מקום הנגוע בעובש וכמובן סכנה בריאותית במקרים קיצוניים.

מתוך אינסטינקט או חוסר הבנה של מרבית האנשים, המחשבה הראשונה שעולה בראש היא שהמפגע הוא כנראה מתוך הבית. מדובר בהנחה שאינה נכונה, שכן אמנם ביום יום אנו כמעט ולא מתעסקים במבנה החיצוני של הנכס שלנו, אלא רק בפנים הבית, אך כאשר יש רטיבות או נזילה שמתחילה להחריב לנו את הקירות, בהנחה ולא מדובר בפיצוץ בצנרת אצל השכנים, בדרך כלל אותה רטיבות תגיע מבחוץ, מה שאומר שהאיטום החיצוני של הקירות הוא לקוי וקיימת חשיבות גדולה לתקן ולאטום את הקיר מבחוץ.

כיצד נוצרת הרטיבות? 

קיר. צילום באדיבות : pixabay

בכל תהליך של בניית מבנה, מתבצע גם שלב של חיפוי הקיר החיצוני. לעתים, מתגלים לאחר זמן מה ליקויים שהתרחשו במהלך ביצוע החיפוי. שימוש באבנים שבורות או שימוש באבנים שלא מתאימות לחיפוי החיצוני הם רק חלק קטן מהדוגמאות. אם האיטום אינו בוצע ברמה גבוהה, שינויים במזג האוויר ואקלים גשום בהחלט יכולים להביא למצב בו האיטום מאבד מהיכולות שלו וחדירת המים לתוך הקיר הופכת פשוטה והרסנית.

קיימות שיטות שונות שבאמצעותן ניתן להשיג את התוצאה הרצויה. כמובן, שיש צורך לקבל חוות דעת מבעל מקצוע שסומכים עליו, על מנת לקבל את האינפורמציה הדרושה וכן להתאים את שיטת האיטום לבעיה הספציפית לכם.

חיפוי אבן:

חיפוי אבן הוא אחד משיטות החיפוי הנפוצים ביותר בישראל בשנים האחרונות. אבן איכותית לא תאפשר חדירת מים. היתרון הגדול שלה הוא שהיא אינה נשברת, לא נסדקת ואורך החיים שלה יכול להתפרש גם על מאות שנים.

אם מדובר, למשל, בקיר שיש או אבן, בדרך כלל כל השטח של הקיר יזכה לאיטום. על מנת להגיע למצב בו יש איטום מוחלט, צריך למלא את המרווחים בין האבנים בעזרת רובה, ומסטיק פוליאורטיאני. אם הקיר סובל מאבנים סדוקות שכבר מתחילות להתפורר, ריסוס חומרים מסוג סילוקסן ושילוב בין פעולות איטום שונות יכול לספק את המענה הנדרש.

קירות מחוספסים:

ברחבי הארץ ניתן למצוא אין ספור בניינים אשר מחופים על ידי פסיפס. כאשר מבצעים חיפוי באבנים אלו, התהליך מזכיר הדבקת קרמיקה, אך במקום אותם אריחי קרמיקה, יש להדביק פלטות של פסיפסים, כאשר רשת מחברת בין החלקים השונים. לאחר סיום ההדבקה, יש למלא את המרווחים ברובה. הפסיפס גם הוא הוא חיפוי ברמה גבוהה מאוד, וכאשר נעשה חיפוי קיר חיצוני בעזרתו, הסבירות כי מים יחדרו היא נמוכה מאוד.

דרכים לביצוע האיטום

סנפלינג:

סנפלינג היא דרך פופולרית לביצוע האיטום. אנשי המקצוע נקשרים בחבלי גלישה שמאפשרים להם להתנייד בגובה, מקבעים עגינות בגג המבנה, פורסים חבלים עד הקרקע, ואיש המקצוע מתחיל לגלוש לאט לאט עד לאיתור מקור הבעיה ואיטומו. זאת שיטה מעולה לביצוע עבודות קטנות וגדולות כאחד.

פיגומים ניידים או פיגומים קבועים:

מציבים פיגומים עליהם יכולים בעלי המקצוע להתנייד. בפיגומים משתמשים בדרך כלל בעבודות גדולות יותר כאשר יש צורך לקלף שטחים גדולים מהקיר על מנת לאטום אותם.

לסיכום

איטום קירות חיצוניים הוא הכרחי כאשר מתחילה להופיע רטיבות בקיר. חשוב מאוד להתייעץ עם בעל מקצוע על מנת לקבל חוות דעת מקיפה והמלצות לסוג האיטום הנכון עבור כל מבנה באופן ייחודי לו.

 

Exit mobile version