Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

שימושים מפתיעים לדבק אפוקסי שלא הכרתם!

כולם מכירים את הדבק האפוקסי בעל כושר ההדבקה המדהים, ורבים מאתנו משתמשים בדבק החזק והייעודי להדבקת חומרים ומשטחים מסוגים שונים. לדבק האפוקסי יש תכונות מיוחדות מאחר והוא גמיש במיוחד, מתאים לשימוש במקומות סגורים ובחוץ, הדבק עמיד במיוחד גם בתנאי שטח קשים וקיצוניים, הוא אינו דליק ויש לו עוד שלל תכונות ייחודיות שהופכות אותו לדבק המושלם גם בתעשיית הבנייה והשיפוצים.

דבק אפוקסי, מכונה גם דבק מהיר, ידוע בקרב כל הצרכנים כדבק הפלאים המהיר שמתאים לתיקונים קלים בבית, במשרד או ברכב, להדבקה מהירה ולתיקונים פשוטים יחסית של פריטים המורכבים מחלקי פלסטיק, זכוכית ומתכות, ליצירות אמנות, למילוי סדקים במשטחים שנפגעו ועוד. יש עוד מגוון רחב של שימושים לדבק האפוקסי, בין היתר בתעשיית הבנייה. הכנו רשימה של שימושים מפתיעים וייחודיים לדבק אפוקסי וכך תכירו גם אתם שימושים מקוריים לדבק החזק ביותר בעולם הדבקים.

הדבקת אריחי ריצוף

אחד השימושים המפתיעים של הדבק האפוקסי הוא הדבקת רצפה בעבודות בנייה ושיפוצים. כיום, חברות רבות מקימות מבנים באמצעות קונסטרוקציות פלדה או עץ, בשיטה הבניה המהירה, ובשיטה זו נהוג ליישם את אריחי הריצוף על הבטון באמצעות מריחת שכבה של דבק מגה אפוקסי העומד בתקנים המחמירים.

צילום: pixabay

הדבקת חיפויי קירות בבנייה מהירה

בבניה המהירה ובמגוון עבודות שיפוצים משתמשים כיום בדבק מגה אפוקסי לצורך הדבקת אריחי חיפוי על הקירות, אפשר להדביק חיפויים על קירות פנים וחוץ באמצעות הדבק החזק מאחר והוא עמיד בפני פגעי מזג האוויר, מתאים גם לטמפרטורות קיצוניות, והדבק בעל תכונות אלסטיות לכן גם אם המבנה נע בגלל תזוזת קרקע, רוח חזקה או רעידת אדמה, אריחי החיפוי יישארו במקומם.

תיקון טיסנים, דאונים ורחפנים

מטיסי הטיסנים והדאונים הקטנים מכירים את תכונותיו המופלאות של הדבק האפוקסי ועושים בו שימוש נרחב. אם רכשתם רחפן בתקופה האחרונה והוא ניזוק עקב נחיתה קשה או מכה בזמן התעופה, תוכלו לתקן את הפלסטיק ושאר החלפים באמצעות הדבק החזק והמהיר. הדבק מתייבש תוך 3 עד 5 דקות בלבד, לכן זהו פריט חובה בתיק הרחפן או הטיסן שלכם, כך תוכלו לבצע תיקונים מהירים בשטח וליהנות מהתחביב שלכם.

תיקונים ברכבי שטח

לא מעט תקלות מתרחשות במהלך טיולי השטח עם אופנועים, אופניים וכמובן ג'יפים וטרקטורונים. מומלץ להחזיק בארגז כלי העבודה דבק אפוקסי איכותי ועמיד לצורך תיקונים קלים וחילוצי חירום. הדבק יכול לשמש להדבקת חלקים שניזוקו בגלל מכה או תאונה בשטח, ולעוד מגוון שימושים נוספים.

עיצוב הבית

בעזרת הדבק האפוקסי תוכלו לעצב את ביתכם בקלות וללא צורך בקידוחים ושימוש בכלי עבודה חשמליים או ידניים. כך לדוגמה, אפשר לתלות תמונות על הקיר בקלות ובלי מסמרים או ברגים ודיבלים, אפשר להדביק גם משטח זכוכית, למלא סדקים במשטחים שונים, לרבות משטחי עבודה במטבח או תיקון משטח השיש מסביב לכיור ועוד.

הכתבה באדיבות חברת רוטנברג – החברה הוותיקה והמובילה בישראל לאספקת חומרי בניין, כלי עבודה וכלי גינון.

Exit mobile version