Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

שישה מסלולי טיול מומלצים בבטומי

סיור לחובבי יין, טיול בין גשרים תלויים למפלים או ביקור צבעוני במרכז העיר. בטומי היא המקום המושלם לצאת ממנו לסיורים יומיים ומרתקים

בטומי, עיר הנמל והנופש הידועה, שנמצאת בדרום מערב גיאורגיה, שוכנת לחוף הים השחור ומוקפת בטבע ירוק והרים גבוהים. ישראלים רבים מחפשים חבילות נופש ודילים לבטומי גם כדי לנפוש בה אבל גם כבסיס מושלם לשלל טיולים במערב גיאורגיה.

מרכז העיר בטומי

רגע לפני שיוצאים מהעיר, לא כדאי לשכוח את בטומי עצמה. מרכז העיר של בטומי מלא במבנים עתיקים, שווקים צבעוניים ופארקים ירוקים, שרק הם לבדם יכולים למלא לכם יום שלם. ברחוב רוסטוולי (Rustaveli) למשל, נמצא פארק השישה במאי. הפארק מושך אליו גם תיירים וגם מקומיים בזכות הדולפינריום והאקווריום הנמצאים בתחומו לצד פינות חמד אחרות. אחת מפינות חמד אלה היא פינת חי מלאה בקופים מרחבי העולם בהם למורים ובבונים, איילים, קנגורו אדום ועוד. מקום נוסף שכדאי לבקר בו הוא פיאצה בטומי המוקפת מבנים רוסיים מרשימים. בלב האזור העתיק של העיר, תוכלו לראות בכיכר פסיפס של אמן איטלקי לצד מגדל שעון ענק ומרשים שמצלצל בכל חצי שעה.

טיילת ומפרץ בטומי

אם מתחשק לכם לחוות את העיר וליהנות ממסלול קליל ומלא אטרקציות, הטיילת ואזור המפרץ יהיו מושלמים בשבילכם. אמנם אפשר פשוט לשכב על החוף וליהנות מהים, אך למה לא לשלב קצת פעילות? בקצה הטיילת נמצא פארק הנס ובו מספר מבנים ואטרקציות, ביניהן פסל אלי ונינו, המורכב משתי דמויות מתכת בגובה של 7 מטרים, שנעים אחד לעבר השני כל 10 דקות עד שהם מתמזגים לאחד. בנוסף תוכלו לעלות על גלגל ענק שמחכה לכם בטיילת. כרבע שעה משם נמצאת תחנת הרכבל ארגו (Argo), ממנה תוכלו לצאת בקרונית לגבעת אנוריה (Anuria) ולצפות בנופים מרהיבים בדרך למתחם מסעדות וקניות שמחכה לכם על הגבעה.

באטומי בלילה. צילום: depositphotos

סיור יינות באדג'ריאן

הסיור בבית היין של אדג'ריאן (Adjarian Wine House) נחשב למסלול חובה ולא רק לחובבי יין. המקום נמצא כ-15 דקות נסיעה מבטומי ובנוי על חורבות בית יין היסטורי מהמאה ה-18. במהלך הסיור תזכו להכיר כמה מהיינות הייחודיים לגיאורגיה כמו הצ'חבארי האזורי, אוילשי, טסוליקאורי ועוד. אבל לא רק יין, המסלול עובר בין בין כמה אתרים ומשפחות מקומיות שמכינות יין וגם דבש מקומי.

שמורת מטירלה

שמורת מטירלה (Mtirala National Park) נמצאת כ-45 דקות נסיעה מבטומי ומושלמת ליום טיול בפנינה ירוקה אמיתית. בתוך השמורה תוכלו למצוא מסלולי הליכה שונים, לעבור דרך גשרים תלויים ואומגות ובין נחלים, בריכות קטנות ומפלים, בחלקם תוכלו אפילו לרחוץ במים הקרים. שימו לב כי חלק מהמסלולים יכולים להיות מאתגרים, כך שטיול בשמורה לא מתאים לילדים קטנים. בחלק מהמלונות בבטומי תוכלו לרכוש סיור מודרך בשמורה, דבר שיעזור לכם לנווט במקום וליהנות מהטיול, יתכן שאפילו בעברית.

פארק מטירלה. צילום: depositphotos

סיור בנחל מצ'חלה

45 דקות דרומית-מזרחית לבטומי, מסתתר פארק הנהר מצ'חלה (Machakhela), ובו מגוון מסלולים מופלאים ומעניינים. אחד מהם מלווה ברובו את הנהר עצמו. לאורכו תראו גשרי אבן מיוחדים, כפרים קטנים, מצודה המשקיפה כמובן אל מפגש הנהרות שבעמק, והמון הרים ירוקים. בנוסף, ליד המפל הקטן שליד זדה צ'חוטונטי, נמצא גם מוזיאון אתנוגרפי המתאר את החיים בסביבה.

מבצר גוניו-אספרוס

אם אתם בעניין של היסטוריה, אל תפספסו את מבצר גוניו-אספרוס  (Gonio-Asparos Fortress) הנמצא כ-20 דקות נסיעה מבטומי. המבנה הקדום קיים כבר מהמאה ה-1 לספירה ושרד את האימפריה הרומית, הביזנטית, העות'מנית ואפילו את הרוסית. בתוך המבצר ניתן לטייל בין גנים ירוקים, לראות שרידים ארוכים משלל האימפריות ואולי אפילו לעלות על אחת החומות ולצפות לעבר האופק. אל תפספסו את המוזיאון הקטן שנמצא במקום, שבו שחזור של בליסטראות ומרגמות רומאיות.

מצודת גוניו. צילום: depositphotos
Exit mobile version