Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

שלושה שיקולים בבחירת ביטוח הנסיעות המשתלם ביותר לנסיעה הבאה שלכם לחו"ל

ספירת הישראלים היוצאים בכל שנה מנתב"ג לחופשות מסוגים שונים ביעדים קסומים בחו"ל – הולכת ועולה, ואנחנו, הישראלים הגאים, הופכים למעצמת טיולים בחו"ל – עם ממוצע של שלוש "קפיצות" לחו"ל בשנה. אנחנו נוסעים לטורקיה לכמה לילות עם הילדים, לחופים המרהיבים של יוון לסוף שבוע זוגי רומנטי (או עם החבר'ה), או ליעדים יותר אקזוטיים כמו תאילנד, לפלנד, אוסטרליה או אפריקה, ועוד. במסגרת ההכנות וההתרגשות לקראת כל חופשה, ראוי לשאול – איך תדעו שאתם בוחרים ביטוח לחו"ל משתלם, יעיל, ומתאים לסוג החופשה שלכם, כזה שבמקרה הצורך (ושלא נדע) יהיה שם עבורכם, עם מענה מהיר וכיסוי ביטוחי מושלם?

במהלך החופשה החלומית שלנו בחו"ל, בעיות שבארץ היינו יכולים להתמודד איתן בקלות יכולות לגרום לנו קושי גדול והוצאות נכבדות – כך למשל צורך בלתי צפוי בטיפול רפואי, אובדן של תיק, מזוודה או ארנק, צורך להאריך את השהייה או דווקא לשוב מוקדם מן המתוכנן ועוד.
מגוון נרחב של חברות ביטוח מציעות מוצרי ביטוח לחו"ל במחירים משתלמים ועם הבטחות מסקרנות. פוליסות ביטוח הנסיעות משתנות, וגם אופי הטיול שלכם, המחייב בחירות שונות עבור ביטוח נסיעות לחו"ל.

צילום: Istock

אז כיצד תאתרו ביטוח נסיעות משתלם שיתאים לאופי הנסיעה ולקבוצת הנוסעים, ויציע פוליסה מקיפה ואיכותית? איך תדעו איזה ביטוח לחו"ל משתלם לכם לעשות? איזה ביטוח נסיעות יעניק את הכיסוי הדרוש לכם על פי סוג החופשה והפעילויות המתוכננות בה? אחרי הכל, ברור לכולנו שחופשת סקי רוויית אדרנלין מעל פסגות ההרים המושלגים של אירופה תדרוש ביטוח נסיעות לחו"ל בעל כיסויים נרחבים יותר ביחס לנסיעת עסקים קצרה. ערכנו עבורכם לפניכם סקירה של שלושת השיקולים שיש לקחת בחשבון כשאתם בוחרים ביטוח נסיעות לחו"ל – ושרק תחזרו לנו הביתה בשלום…

היקף הכיסוי לעומת מחיר הפוליסה
כמו בכל פוליסת ביטוח, גם כאשר הדבר נוגע לביטוח נסיעות לחו"ל הדבר המהותי ביותר הוא מה היקף הכיסוי שהפוליסה מעניקה, וכמה היא תעלה לנו. המחיר שחברות הביטוח גובות עבור פוליסות הביטוח מכונה "פרמיה" – באופן עקרוני, גובה הפרמיה משקף את רמת הסיכון שחברת הביטוח לוקחת על עצמה. ככל שהפוליסה כוללת מגוון רחב יותר של אירועים, ככל שמדובר באירועים שהסיכוי שיקרו גדול יותר וככל שמדובר בהוצאות כבדות יותר שעלולות להידרש כדי להתמודד עם אותם אירועים, כך גובה הפרמיה יעלה. כמובן, אנו הלקוחות מעוניינים לקבל כיסוי כמה שיותר נרחב עבור פרמיה כמה שיותר נמוכה. לכן, הדבר הראשון שיש להשוות בבואנו למצוא ביטוח לחו"ל משתלם הוא היקף הכיסוי לעומת גובה הפרמיה.

כמה כסף תקבלו אם תפעילו את הפוליסה ומה גובה דמי ההשתתפות העצמית
לא מספיק שתנאי פוליסת הביטוח לחו"ל שלכם יכללו כיסוי לכל מגוון הבעיות שאתם עלולים להיתקל בהן. חשוב מאוד להבין כמה כסף תקבלו מחברת הביטוח במקרה שתצטרכו להפעיל את הפוליסה. בדקו אם יש תקרה לגובה התשלומים בכל תרחיש, וגם כמה תצטרכו בכל זאת להוציא מכיסכם (השתתפות עצמית).

איך מפעילים את הפוליסה ואיך מועבר אליכם הכסף
השיקול החשוב השלישי שיעזור לכם לבחור ביטוח לחו"ל משתלם הוא השוואה בין הפוליסות השונות כדי לברר מה תצטרכו לעשות כדי להפעיל את ביטח הנסיעות במקרה שתזדקקו לו וכן איך, הלכה למעשה, תעביר אליכם חברת הביטוח את הכסף שמכסה את ההוצאות שנגרמו לכם. תיתכן פוליסת ביטוח נסיעות שכדי להפעיל אותה מוכרחים לדבר עם נציג שירות בטלפון, למלא מיני טפסים ולחכות עד שתדעו אם בכלל חברת הביטוח מכירה בחובתה לשלם לכם את ההוצאות שנדרשתם לשאת בהם על מנת להתמודד עם המצב שנקלעתם אליו. בקצה השני של הסקאלה, תיתכן פוליסה שכדי להפעיל אותה כל מה שצריך הוא לשלוח הודעה באופן מקוון (או בטלפון).
לגבי האופן בו תעביר לכם חברת הביטוח את הכסף שמגיע לכם, תיתכן פוליסה שלפי תנאיה תוציאו תחילה את הכסף מכיסכם ואז תגישו תביעה ותחכו ימים, שבועות ואפילו חודשים עד שתקבלו החזר מחברת הביטוח. פוליסות אחרות יאפשרו לכם לקבל מיד את הכסף הדרוש לכם לשם כיסוי ההוצאות, כך שלמעשה לא תצטרכו להוציא שקל מכיסכם.

חשוב לדעת שקיימים הבדלים גדולים בין פוליסות ביטוח נסיעות – קיימות חברות ביטוח המתנהלות באופן מיושן, ואחרות שמציעות ביטוח לחו"ל משתלם מכל הבחינות, דהיינו כזה המעניק כיסוי התפור לצרכים שלכם במחיר נמוך, תוך שהפעלת הפוליסה פשוטה וכאשר תשלום המכסה את כל ההוצאות (עם השתתפות עצמית מינימלית או ללא השתתפות עצמית כלל) מועבר אליכם מיד.

Exit mobile version