Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

שניה לפני סוף החופש הגדול

ככל שחודש אוגוסט מתקדם והולך, כך הילדים וגם ההורים מבינים כי הנה אוטוטו החופש הגדול הולך להגיע לסיומו  וחגיגת הבילויים (וההוצאות…) הולכת להסתיים בקרוב. ובכל זאת, דווקא השבוע האחרון, נראה להורים רבים כמו נצח. אז מה עוד נותר לעשות בשבוע שלפני שבכל זאת יחזיר את הילדים עם טעם טוב למסגרות? הנה כמה הצעות.

הופעות ופסטיבלים חינם

למרות כל מה שאתם חושבים, לא כל ההופעות והפסטיבלים הסתיימו אי שם בחודש יולי. יש עוד הרבה הופעות לילדים ופסטיבלים שממשיכים גם לתוך חודש אוגוסט ואפילו עד לכמעט השבוע האחרון שלו. פרסומים על האירועים הללו תוכלו למצוא בשלטי חוצות, באינטרנט ואפילו ברדיו, רק פתחו את העיניים והיו מוכנים להתניע את הרכב. ההנאה מובטחת!

פארקי שעשועים – סופרלנד, לונה פארק או כל פארק הרפתקאות אחר

עוד הצעה, שתסייע גם לילדים לשים את הפחדים שלהם בפרופורציות, היא לקחת אותם לכל פארקי השעשועים למיניהם הפזורים ברחבי הארץ. סופרלנד או הלונה פארק הן האופציות הקלאסיות שיסייעו גם לכמה שעות של כיף לילדים וגם בהתמודדות טובה יותר עם פחדים ומצבים מלחיצים. ואם אתם קצת יותר ספונטניים, ולא אכפת לכם קצת לנסוע, הרי שגם בגלבוע ובצוק מנרה מחכות לכם שלל פעילויות והרפתקאות שיסבו הרבה הנאה לילדים.

יוצאים לטייל בשעות אחה"צ והערב

עוד חויה יוצאת דופן שתשאיר לילדים חויה בלתי נשכחת הם טיולים בשלהי הערב והלילה. קיימות כיום הפעלות גם של רשות הטבע, המתקיימות בשעות הערב והלילה המוקדמים בשלל הגנים ושמורות הטבע. לעיתים הסיור הוא באמצעות ג'יפים בשמורה בהם המשתתפים יכולים לחוות מקרוב את חיי הלילה בשמורה. ולעיתים מדובר בסיור עששיות רגלי. בכל מקרה, מה שרואים ביום לא דומה במאום למה שרואים בלילה ושווה לנצל את האטרקציה הזו כל עוד היא מתאפשרת בחודש אוגוסט.

בלי קשר לפעילויות אלו, אם יש לכם עוד כמה ימי חופש פנויים, טיול בטבע ובייחוד כזה של מים, לא עולה כלום, גורם להנאה רבה ומעביר כמה שעות שלא מול המסך. בין אם עשיתם זאת במהלך החופש ובין שלא, ממש לפני שחוזרים ללימודים זה ה-זמן ליהנות מעוד קצת זמן טיול, אפילו באמצע השבוע.

במוזיאון כבר הייתם?

כן, אנחנו יודעים..נשמעת קצת הצעה מוזרה. אבל כאן מדובר בעיקר על המוזיאונים לילדים ולא סתם מוזיאונים. אלו, בעיקר בימי החופש, פתוחים עד שעות מאוחרות יותר וגם מציעים יותר סיורים כדי לענות על מספר הביקושים הגבוה. אם אתם רוצים קצת לעודד את הילדים להפעיל את הראש לפני שהשנה מתחילה, הרי שזו האטרקציה המתאימה עבורם. לתושבי המרכז, מוזיאון הילדים בחולון על שלל האטרקציות שלו לילדים וגם למבוגרים ייתן מענה הולם, מהנה וחוויתי בעוד בדרום הארץ, מוזיאון הלונדע החדש לילדים יכול לגוון את השגרה בין הבטן –גב של בתי המלון. במיוחד בתקופת החופש הגדול, קיימות המון הנחות והטבות לכניסה למוזיאונים הללו, ולכן שווה לנצל אותם בעיקר בתקופה זו.

עושים חזרות לקראת שגרת הלימודים החדשה

ולסיום, אחרי שביליתם ונהנתם, יצאתם וטיילתם, אל תשכחו גם להתחיל לתרגל את החזרה לשגרת הלימודים. התחילו להרגיל את הילדים ללכת לישון בשעה שבה היו רגילים ללכת לישון בימי לימודים, ולהתחיל להקים אותם בשעת הבית ספר. זה הזמן גם לתרגל איתם סידור של התיק לקראת היום הלימודים שלמחרת, ולהשלים איתם במשך היום משימות אחרונות ללימודים שנדחו במשך כל החופש. סביר להניח שתתקלו בהתנגדויות, אך תקופה לאחר מכן, הם כבר יודו לכם על "הנחיתה הרכה" שסידרתם להם לקראת פתיחת שנת הלימודים מחדש.  והכי חשוב שיהיה בהצלחה!

אטרקציות לילדים.תמונה באדיבות:pixabay

 

 

Exit mobile version