Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

"שעת נעילה": מה שידעתם או לא ידעתם על הסדרה החדשה שכבשה את המסך הישראלי

שעת נעילהלאחר "טהרן", ו-"פאודה", הסדרה החדשה של כאן 11 שכבשה את המסכים הישראליים – "שעת נעילה", נמכרה ל-HBO.

שעת נעילה היא הסדרה החדשה שכבשה את המסך הישראלי בכאן 11. הפקת הסדרה נמשכו כעשור, וצילומיה נמשכו כחודשיים. הסדרה הייתה אמורה לעלות בערוץ 10, אך בגלל מחיר ההפקה הגבוהה שלה, שהגיע ל-23 מיליון ₪, הם נאלצו לוותר. פרק הבכורה גרף מעל 250 אלף צופים, ועכשיו התאגיד האמריקאי HBO תחל לשדר את הסדרה, שעוסקת בעוד נושא הקשור להיסטוריה של עם ישראל.

שעת נעילה מציפה לנו את ההתרחשויות והאירועים שקרו במלחמת יום הכיפורים. הסדרה לא דוקומנטרית, תיאורי האירועים בסדרה לא זהים למה שקרה באמת, אך מתמקדת באירועים ספציפיים של המלחמה. גם הדמויות לא דומות למה שקרה במלחמה, הדמות "אבינועם", הילד הלחוץ שחושש שיתפסו אותו, שיודע הכל וזה שהכריז שכנראה תפרוץ מלחמה, פתחה הרבה שיחות בקרב הצופים הישראלים, שבמהלך הפרק הראשון רמז כי אם ייתפס הוא יגלה לסורים את כל מה שהוא יודע. ליוצרי הסדרה היה חשוב להודיע כי ישנן דמויות שהם יצרו על מנת ליצור מתח בסדרה.

ברשתות החברתיות הסדרה זכתה לביקורות חיוביות רבות, המתח והאיכות שהסדרה ייצרה זה משהו שמשקף את הסדרות החדשות של כאן 11. אך מצד שני יש גם את הלוחמים שלחמו במלחמה הזו, ואמרו שהמלחמה בכלל לא משקפת את המציאות ואת מה שקרה בפועל. בנוסף, גם נשים רבות טענו כי אין מספיק "כוח" נשי בסדרה, ואם אכן היו סצנות של נשים או עזרת נשים, אז זו הייתה סצנה של שירה. עם זאת, בסופו של דבר התקבלה דעה אחת משותפת, שמדובר ביוזמה מבורכת על מנת לנסות להמחיש את המציאות ומה עובר על החיילים בזמן מלחמה.

רון לשם, יוצר ואחד מכותבי הסדרה, זוכה לקנייה שנייה מרשת HBO, לאחר שמכר לה את הסדרה "אופוריה".  HBO היא רשת טלוויזיה שמשדרת במעל 150 מדינות, רושמת מעל 150 מיליון מנויים, ומונה אצלה את הסדרות הפופולאריות ביותר, וכיום, תחל את שידוריה של הסדרה החדשה שכבשה את המסך הישראלי "שעת נעילה".

Exit mobile version