Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

שרת המשפטים בתערוכה 'על נהרות בבל'

פרס שקיפות שלטונית הוענק ע"י משרד המשפטים בתערוכה "על נהרות בבל" במוזיאון ארצות המקרא בירושלים. איילת שקד: "תערוכה מרגשת".

צילום: אסי אפרתי

השבוע קיים משרד המשפטים טקס הענקת פרס השרה לשקיפות שלטונית במוזאון ארצות המקרא בירושלים. הפרס הוענק לרשות לניירות ערך, עיריית אשדוד ולממונה על העמדת המידע לציבור במשרד האוצר הגב' ענת קליינמן.

לפני תחילת הטקס, ביקרה שרת המשפטים בתערוכה "על נהרות בבל" המוצגת כעת במוזאון. במסגרת הביקור, נחשפה השרה לתערוכה המציגה את האירוע המכונן ביותר לעם היהודי החל מחורבן בית ראשון ועד לחיי היהודים בבבל לאחר הגלות. השרה התבוננה באוסף התעודות "לוחות אל-יהודו": העדות ההיסטורית הראשונה בעולם לקיומו של העם היהודי, תחת גלות נבוכדנצאר. האוסף היהודי העתיק, בן כ- 2500 שנה, מתעד את חיי היומיום של הגולים בבבל שבעיראק. התעודות הינן חוזים אדמיניסטרטיביים המתארים לדוגמה מכירה של רכוש או ירושה של אב לבניו ולמעשה מוכיחים עדות לקיומה של מערכת חוק ומשפט בה ליהודים היה מקום לסחור ולהתקיים עצמאית. "קראתי על ההיסטוריה המרתקת של התקופה הייחודית הזו בחיי העם היהודי … אני ממליצה לפנות מזמנכם ולגשת לראות את התערוכה המרגשת "על נהרות בבל" המוצגת כעת במוזאון ומספרת את סיפור חייהם של יהדות בבל".

צילום: אסי אפרתי
Exit mobile version