Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

שר התרבות והספורט טרופר בוועידת 'בשבע': "תחום התרבות יהיה הראשון שייפתח במתווה של דרכון ירוק"

שר התרבות והספורט חילי טרופר התראיין לעיתונאית עפרה לקס בוועידה השנתית של קבוצת 'בשבע' ישראל 2030 במתחם דיזיין סיטי במישור אדומים. טרופר התייחס לעולם התרבות ואמר ש"סיכמנו עם משרד הבריאות שהתחום הראשון שייפתח במתווה של דרכון ירוק- מחלימים, מתחסנים ומי שעושה בדיקה ויוצא שלילי, זה תחום התרבות. הוא יהיה הראשון שבו הדרכון הזה יופעל. 

יש כאן אמירה ערכית חשובה – החברה אומרת יש מקום לתרבות, גם כלכלית זה פרנסה של עשרות אלפים. לא סתם משרד הבריאות הלך איתנו, כי זה העולם הכי מסודר, אפשר לדעת איפה בן אדם יושב ואיפה הוא קנה כרטיס, וניתן לשמור על המרחקים וכל הכללים. אני מאוד מקווה שכבר בשבועות הקרובים זה יתחיל לחזור.

 חילי טרופר בועידת בשבע. צילום: יחצ וועידת בשב

על ממשלת האחדות שלא הצליחה והעובדה שהיה אחד האנשים שדחפו להקמתה אמר טרופר: "באותה נקודת זמן לא הייתה אופציה טובה יותר. לא רציתי אחדות עם נתניהו, לא חשבתי שראוי שהוא יהיה ראש ממשלה. אבל רציתי אחדות עם שני מיליון בוחרים שלא בחרו בי, רציתי לנסות לנסות לחבר את העם הזה".

טרופר תקף את ראש הממשלה בכך שממשלת האחדות לא עבדה כראוי: "נתניהו לא הצליח להתעלות לגודל הרגע. המשפט שלו  והעניינים האישיים שלו הם צל לכל הפעולות שלו. מהרגע הראשון שנתניהו לא העביר את התקנון בממשלה, כשהוא חתם הסכמים בלי ידיעת שר הביטחון שלו – הוא לא בחר באמת בשותפות הזאת. והשיא בעיניי זה הסיפור שאין תקציב בישראל משיקולים פוליטיים של מישהו שרצה תחנת יציאה. עבורי, הדבר הזה זה הרגע שבו היה לי את השיברון הכי גדול. כשמישהו משעבד את העתיד של הילדים שלנו ומשתק את המשרדי ממשלה רק כי זה לא טוב לו פוליטית, זה הרגע שמבחינתי זה נשבר"

Exit mobile version