Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תאונות דרכים והטיפול המשפטי בהן

זה לא סוד שאנחנו חיים במדינה שבה תאונות הדרכים הפכו לעניין של שגרה. כמעט מדי יום אנחנו קוראים על תאונות קלות או קשות, וגם נתקלים בדרך הביתה בשני רכבים ש"זכו" להכיר זה את זה מקרוב. במקרים רבים התאונה מסתיימת עם נזק לרכב בלבד, אבל יש המון מקרים שבהם אחד הצדדים נפגע פיזית, מתמודד עם אובדן ימי עבודה (ובהתאם עם אובדן הכנסה), ואף מתמודד עם השלכות חמורות וארוכות טווח יותר. איך מתמודדים עם המצבים הללו בצורה יעילה ונכונה יותר?

4 הצעדים הבסיסיים

אם נקלעתם לתאונת דרכים יש ארבעה צעדים בסיסיים שבהם חשוב לנקוט. הראשון הוא כמובן פנייה לבית החולים מיד לאחר התאונה, גם אם הפגיעה קלה למדי. מומלץ לפרט כל תחושת כאב או אי נוחות באשר הם במהלך הטיפול, לצורך תיעוד. בשלב הבא יש לפנות למשטרת ישראל כדי לקבל אישור בכתב ממחלקת התנועה על פרטי התאונה, המעורבים בה וגם פרטי הביטוח של כל הצדדים הרלוונטיים. לאחר שני שלבים אלה מומלץ לאתר עורך דין תאונות דרכים שיעניק לכם תדרוך וליווי מקצועי מהשלב הראשון. גם במקרה שבו התאונה הובילה לפגיעה חמורה יותר (שדורשת אשפוז בבית החולים) עורך הדין יגיע עד אליכם. בשלב הרביעי, כשיגיעו הפניות מחברות הביטוח, בקשו מהם לשוחח ישירות עם עורך הדין שלכם. זאת כדי למנוע מצבים שבהם מישהו בחברת הביטוח יחפש פתח שיאפשר לו לחמוק מהתשלום המגיע לכם בעקבות התאונה שעברת.

פעולה נכונה – תוצאה טובה יותר

הצעדים הללו הם חשובים משום שהם אלה שישפיעו על המשך התהליך ועל הצלחת התביעה. נפגעי תאונות דרכים נמנעים לא פעם מפניה לאפיק המשפטי משום שהם חוששים מהתהליך הממושך, מהמחיר שיצטרכו לשלם ומהדאגה שמא בסוף התהליך ייצאו בידיים ריקות. אלא שהליווי המקצועי של עורך דין מיומן ומנוסה הוא בדיוק זה שיעשה את ההבדל ויעזור לכם להשיג את התוצאה הטובה ביותר. עם זאת, היזהרו מפני עורכי דין שמבטיחים לכם עולם ומלואו. אדם מקצועי באמת יבחן את הפרטים לעומק וישקף בפניכם את התרחישים האפשריים כדי שתוכלו לקבל החלטה רציונלית ככל האפשר, ובעיקר כדי שתיכנסו לתהליך הממושך בעיניים פקוחות. אם תפעלו נכון מהרגע הראשון תוכלו להשיג הרבה יותר ולצאת מהמצב הלא-נעים שאליו נקלעתם כשידכם על העליונה מול חברת הביטוח ומול כל גורם רלוונטי שעשוי להיות קשור לתאונה שעברתם.

תמונה באדיבות: pixabay

 

 

Exit mobile version