Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תאורת לד וסופח לחות לתנאי גידול אופטימליים וליבול שופע ומרשים

תמונה: pexels

נורות לד -בתחום הגידולים ההידרופוניים והחקלאות ידוע כי קיימים סוגים רבים של תאורה, ולכן ראשית יש להבחין בין תאורה לגידול בחממות לבין תאורה לגידול בסביבה מקורה. תאורה בחממות נועדה לקצר את מחזורי הגדילה או לספק תוספת של שעות אור, בעוד שתאורה בסביבה מקורה נועדה לשמש תחליף מוחלט ואופטימלי לאור השמש. בנוסף, כאשר אין למגדלים אפשרות לגדל בשטחי טבע פתוחים או בחממות, ההחלטה החשובה ביותר שעליהם לעשות היא בחירת תאורה שתוכל לספק לצמח תחליף אופטימלי לאור השמש. צמח ללא אור גווע ונובל. ולכן היום קיימים מגוון רחב של מנורות לד קוונטיות אשר מותאמות לכל אורך של שלבי הגידול, וכך ניתן ליהנות מגידול של צמחים ללא תלות באור השמש.

בנוסף לנורות לד קוונטיות, איכות ובריאות הצמחים תלויים באופן ישיר גם ברמת הטמפרטורה והלחות שבאוויר. כאמור, וויסות הטמפרטורה של הצמחים נעשה על ידי פליטת אדי מים מהעלים אל האוויר, ואילו כמות אדי המים שהצמח פולט לאוויר מושפעת מהשילוב בין הטמפרטורה והלחות. לכן חשוב לוודא שהאוויר לא רווי מדי בלחות ולא יבש מדי. כיום, קיימים מגוון רחב של סופחי לחות אשר מסייעים בשליטה מוחלטת על רמת הלחות שבאוויר.

אז מהו יבשן סופח לחות? – סופח לחות הוא מכשיר חשמלי המפחית ושומר על רמת הלחות באוויר באופן מבוקר. סופח לחות נקרא במקרים רבים גם בשמות חלופיים כגון: מווסת לחות, יבשן לחות, מפחית לחות, קולט לחות, מסיר לחות, מוריד לחות, מייבש לחות ועוד. מטרתו העיקרית של הסופח היא להוריד את רמת הלחות שבאוויר בחללים סגורים שהאוורור בהם הוא נמוך כמו למשל במשרד או במרתף ללא אוורור הולם, או בחללים שעברו הצפה וכל האזור רווי במים. ולכן, רבים ממגדלי הצמחים בדרך כלל נותנים תשומת לב רבה לרמת הטמפרטורה והלחות היחסית כדי למקסם את יבול הצמחים.

אך חלק מהמגדלים לא בהכרח מבינים כי השילוב בין הטמפרטורה והלחות היחסית הוא הגורם המרכזי בכמות אדי המים שהצמח יפלוט מהעלים אל האוויר, וזאת כדי לווסת את הטמפרטורה של עצמו. ניתן לסכם בכך שהתהליך של פליטת אדי מים שהעלים בצמחים מבצעים הוא תהליך חיוני לשמירה על טמפרטורה מאוזנת של הצמחים ועל בריאותם. לכן חשוב מאוד לבדוק ולהקפיד שהאוויר לא רווי מדי בלחות ולא יבש מדי- וזה נעשה באמצעות סופח לחות.

Exit mobile version