Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תהליך פתיחת עוסק מורשה

פתיחת תיק עוסק מורשה ברשויות המס מאפשרת לכם לנהל עסק ללא מגבלה על מחזור העסקאות השנתי, בשונה מפתיחת עוסק פטור. לאחר השלמת השלבים הביורוקרטיים הנדרשים לפתיחת עוסק תוכלו להפיק חשבוניות מס ללקוחות, לגבות מהם מע"מ ולקזז מע"מ תשומות. ישנם שלושה צעדים עיקריים לפתיחת תיק עוסק ברשויות המס, עדיף להתייעץ עם רואה חשבון מוסמך ומייצג כדי לבחור נכון את צורת ההתאגדות העסקית, ורואה החשבון יכול לפתוח עבורכם את התיקים ברשויות המס ישירות מהמחשב שלו, ללא צורך בהגעה פיזית למע"מ, מס הכנסה ביטוח לאומי.

אילו צעדים ראשוניים יש לבצע כדי לפתוח תיק עוסק?

כדי לפתוח תיק עוסק מורשה ניתן לבחור באחת משתי דרכים – רישום העוסק במע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי לבד, יש להתייצב פיזית במע"מ ומס הכנסה, וניתן לשלוח בדואר את המסמכים הנדרשים למוסד לביטוח לאומי, או רישום העוסק על ידי רואה חשבון או יועץ מס מייצג, ללא צורך בהתייצבות ברשויות המס הרלוונטיות.

הצעד הראשון הוא רישום העסק במשרדי מע"מ, יש להצהיר על מחזור העסקאות השנתי הצפוי, ויש סוגי עיסוק המחייבים רישום רק כעוסק מורשה, ללא קשר למחזור ההכנסות השנתי, ובמקום ממלאים טופס 821. 

הצעד השני הוא ביקור במשרד מס הכנסה, יש להביא מסמכים נדרשים, למלא טופס 5329 ובו גם הצהרה על מקורות ההכנסה של הנישום, ואם מתכננים להעסיק עובדים בעסק החדש יש לפתוח תיק ניכויים במס הכנסה.

הצעד השלישי הוא פתיחת תיק במוסד לביטוח לאומי, ולאחר הרישום מקבלים בדואר פנקס מקדמות ויש לשלם דמי ביטוח לאומי, מאחר והעצמאי משלם את דמי הביטוח בעצמו.

מסמכים נדרשים לפתיחת תיק במע"מ

המסמכים הדרושים לפתיחת תיק עוסק במע"מ הם:

אילו עסקים ועיסוקים מחייבים רישום כעוסק מורשה?

כאשר אתם פותחים תיק עוסק במע"מ עליכם להצהיר על מחזור העסקאות השנתי הצפוי, ובהתאם להצהרה שלכם ייקבע המעמד שלכם כעוסק במע"מ, כלומר עוסק פטור או מורשה. יחד עם זאת, יש בעלי מקצועות ועיסוקים המחייבים רישום כעוסק מורשה בלבד, גם אם מחזור העסקאות השנתי הצפוי נמוך מהתקרה הקבועה בתקנות.

סעיף 13 לתקנות מס ערך מוסף קובע אילו בעלי מקצוע ועיסוקים חייבים רישום של  עוסק מורשה, ובין המקצועות והעיסוקים ניתן למצוא עורכי דין, רואי חשבון, מנהלי חשבונות, יועצי מס, אדריכלים, אגרונומים, יועצים עסקיים וארגוניים, רופאים, פסיכולוגים, וטרינרים, רופאי שיניים, סוכני ביטוח, שמאים, בעלי בית ספר לנהיגה, סוחרי ומתווכי מקרקעין, בעלי גנים ובתי ספר, מרצים, נותני שירותים למופעי אמנות, סוחרי ומתווכי רכב ועוד.

כיצד רואה חשבון מומחה יכול לסייע לכם בתהליך?

הדרך הנכונה, היעילה והנוחה ביותר לפתיחת תיק ברשויות המס היא בעזרת רואה חשבון מומחה. חשוב לקבל ייעוץ מקצועי טרם הרישום של העסק החדש כדי לבחור נכון את צורת ההתאגדות העסקית ולהבין מהן ההשלכות, החובות והזכויות של כל אפשרות. 

פתיחת עוסק מורשה בעזרת רואה חשבון מומחה ומייצג מייתרת את הצורך בהגעת פיזית לרשויות המס השונות. רואה חשבון מוסמך ומומחה מבצע את רישום העסק ברשויות המס באמצעות המחשב שלו שמחובר למערכות המחשוב של מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי, כך חוסכים זמן ומשאבים ותוך פחות מ-48 שעות ניתן להפיק חשבוניות מס וקבלות ללקוחות.

 

Exit mobile version