Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תואר שני למתלבטים

אם אתם בעלי תואר ראשון ואתם עובדים כבר כמה שנים בתעשייה, או שמא סיימתם רק עכשיו את התואר הראשון סביר להניח שאתם מתלבטים מה הלאה? מי שעובד בתעשיה זמן רב, סביר להניח שיחפש עבודה חדשה או אולי קורס, בעוד מי שסיימו תואר ראשון לרוב ילכו ראשית כל לחפש עבודה במקצוע שלמדו. כך או כך, האופציה ללמוד תואר שני, מתישהו בתחילת הדרך או באמצע שלה, סביר להניח תעלה בראשכם.

אצל חלק, לא תהיה בכלל התלבטות והם ידעו בדיוק מה ילמדו בתואר השני שלהם. אחרים, דווקא ימצאו עצמם מתלבטים מה ללמוד שכן לא לכל עיסוק, תואר שני בהכרח יועיל או ייסע להתקדם. בדיוק עבור המתלבטים מביניכם שעדין שוקלים את האופציות, הנה כמה מסלולים לתואר שני שיכולים להתאים לכולם.

הוותיק שבמסלולים – תואר שני במנהל עסקים

האופציה הותיקה מכולן היא כמובן התואר השני במנהל עסקים. כל מי שלמד מקצוע ריאלי כלשהו לתואר ראשון כמו כלכלה, חשבונאות, מנהל עסקים, מימון, וכדומה, יוכל להמשיך ללימודי תואר שני זה בלי השלמות של קורסים ובצורה חלקה למדי. שימו לב, שבאוניברסיטאות דרישות הקבלה כוללות עמידה במבחן GMAT  ומעבר שלו בציון נדרש, בנוסף לממוצע ציונים נדרש בתואר הראשון. במכללות לעומת זאת, תדרשו רק לעמוד בתנאי סף של ציון תואר ראשון ממוצע. שימו לב, שאם אתם באים ממקצוע הומני לחלוטין הנחשב כשייך לאחד ממדעי החברה, ככל הנראה תצטרכו לעשות קורסי קיץ והשלמות לשם ההשתלבות בתואר ועמידה בדרישות הסף.

עסקים משולבים באנשים- ייעוץ ארגוני

ואם אתם פחות בעניין של תיאוריות ומספרים, או קריאת דוחות רבעוניים, הרי שתמיד עומדת בפניכם גם האופציה של לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני. בתואר זה תלמדו על המבנה הארגוני, התפקידים והיררכיה שבארגון ואיך לארגן את כל אלו בסינרגיה שתהיה טובה לכולם. המקצוע משלב עקרונות שונים של כלכלה, סוציולוגיה ומדעי ההתנהגות ולכן לתואר שני יחסית "רך" מהבחינה הריאלית. יתאים במיוחד למי שאוהב אנשים ויחסים פנים ארגוניים מעניינים אותו. אז אם החלום שלכם הוא להשתלב בתחום משאבי האנוש או לייעץ לארגונים – זה התואר עבורכם.

משפטים ללא משפטנים- לכל מי שאוהב לקרוא את האותיות הקטנות

חוזים ואותיות קטנות הם חלק מהחיים שלנו. יש מי שלא קוראים אותם, ויש מי שאוהבים להכנס אליהם לעומק, לקרוא ולבדוק את כל המשמעויות שלהם. א ם אתם אנשים מהסוג האחרון, הרי שתואר שני במשפטים ללא משפטנים יכול להיות מושלם עבורכם. ללמוד כל מה שחשוב לדעת על משפטים וחוק, מבלי הצורך ללמוד 4 שנים, לעשות התמחות, ולעמוד במבחני ההכשרה של לשכת עורכי הדין. במוסדות הלימוד השונים המלמדים תואר זה, מציעים גם התמחויות בנושאים שונים ולכן, מומלץ גם לבדוק את מסלולי הלימוד להתמחות לפני שנרשמים לתואר זה במוסד לימודים מסויים. גם במקרה הזה, אגב, הלימודים מותאמים לרוב לאנשים עובדים ויימשכו פעם או פעמיים בשבוע בלבד.

יזמות על כל נגזרותיה

אם יזמות מעניינת אתכם או ליווי יזמים וסטארט אפים לצורך העניין, התואר השני החדש שתופס תאוצה בשנים האחרונות עוסק ביזמות על כל נגזרותיה. בחלק מהתארים השנים בתחום זה תלמדו עקרונות חשובים בכל מה שקשור ליזמות, יצירתיות, גיוס כספים וכולי. במוסדות אחרים דווקא ירצו את אלו שיש להם כבר רעיונות והם רוצים לקדם אותם רק לא ממש יודעים איך. במסגרת לימודים אלו, מקבלים הסטודנטים ליווי צמוד על ידי המנחים, משתתפים בתחרויות ייחודיות ומקבלים הזדמנות לקדם את הרעיון שלהם ליזמות של ממש. גם אם אתם לא יזמים בנפשכם, אבל כן מתכננים ביום מן הימים להפוך לעצמאיים, יתכן שתואר כזה יכול לתרום לכם לא מעט.

זכרו, בניגוד לתואר ראשון הנחשב כתנאי סף כמעט לכניסה לכל סוגי המקצועות, תואר שני הוא לגמרי בחירה אישית ואקדמית של כל אדם בפני עצמו. שוק העבודה אינו דורש תואר שני כדי להתקדם ולהצליח, ולכן אם אתם מחליטים לפנות לכיוון זה, קחו את הזמן, חישבו על מה שמעניין אתכם ללמוד ויכול לתרום לכם, ורק אז בצעו את ההחלטה. כמובן, שאתם מוזמנים גם להעזר ברשימת המקצועוות הקצרה והכללית שהצגנו גם במאמר זה.

סטודנטית לתואר שני אילוסטרציה צילום pixbay[
Exit mobile version