Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תחומי לימוד מומלצים למגזר הדתי

האם אתם מעוניינים ללמוד תחום שיוכל לספק לכם קריירה מעניינת, תוך שמירה על אורח החיים הדתי שלכם? אם כן, מה דעתכם על שני תחומי הלימוד – כלכלה וניתוח נתונים – שיאפשרו לכם גם לפתח מיומנויות בתחומים מרתקים, וגם להשתלב בעולם התעסוקה?

כלכלה

במסגרת לימודי כלכלה תלמדו, בין היתר, נושאים שיאפשרו לכם להבין את עולם השווקים והמדיניות הממשלתית, כמו: היצע וביקוש, התמודדות בשוק תחרותי, מיסוי, סחר בינלאומי, בקרת מחירים, מדיניות מוניטרית, שערי חליפין, אבטלה ואינפלציה.

במהלך לימודי הכלכלה:

ניתוח (אנליסט) נתונים

הודות לביקוש הגובר לאנשי מקצוע בתחום הנתונים, יש היצע רב של משרות, ואין מספיק מועמדים למלא אותם. לכן, ניתוח נתונים הוא תחום מרגש שמבטיח קריירה מדהימה. ואל חשש, כדי ללמוד ניתוח נתונים ולהשיג עבודה, אתם לא חייבים להיות מומחים במתמטיקה או במלאכת הקידוד.

סטודנטיות דתיות (ארכיון). למצולמות אין קשר לנאמר.

איך תוכלו לדעת אם לימודים אלה מתאימים לכם, אם אין לכם שום רקע בנושא? כדי לעזור לכם, הנה כמה העובדות בסיסיות הנוגעות לתחום העבודה כמנתחי נתונים.

ניתוח נתונים כרוך במיון כמויות מידע אדירות, לא מובנות, כדי להפיק מהן תובנות. לתובנות אלה יש ערך רב עבור כל מקבלי ההחלטות בכול עסק קטן כגדול. אגב, ניתוח נתונים (Data Analysis) ומדעי הנתונים (Data Science), אינם זהים. למרות שהם שייכים לאותו ענף, מדעי הנתונים הם לרוב מתקדמים יותר ועוסקים, בין השאר, בתכנות, ביצירת אלגוריתמים חדשים או בבניית מודלים חזויים.

תהליך ניתוח נתונים כולל:

מנתחי נתונים מדווחים בדרך כלל למנהל הפרויקט, למנהל המחלקה או למנהל העסקי הבכיר, כדי שיוכלו לזהות דפוסים ומגמות ולקבל החלטות מושכלות.

ניתוח נתונים הוא תפקיד ברמת ההתחלה. כלומר, בעזרת הידע והטכניקות שרכשתם במהלך הלימודים תוכלו להשתלב בעבודה מיד בתום הלימודים שלכם. למעשה, ככול שתצברו יותר ניסיון בעבודה, וככל שתמשיכו ללמוד, ניתוח נתונים הוא מקצוע שיכול לפתוח דלתות לקריירה רווחית יותר כמדעי נתונים או כמהנדסי נתונים.

כמה מילים על סוגי ניתוח נתונים

תחום ניתוח נתונים כולל 5 סוגים של ניתוח, כשכל אחד מהם תלוי בשיטת ניתוח הנתונים שבה נעשה שימוש:

  1. ניתוח תיאורי – ניתוח זה נועד לענות על השאלה: ׳מה קרה?׳. מטרתו של הניתוח התיאורי אינה ביצוע תחזויות, אלא סיכום הנתונים בצורה משמעותית ותיאורית. למשל, דוח הכנסות חודשיים או דשבורד של KPI (Key Performance Indicator).
  2. ניתוח חוקר – ניתוח זה נכנס יותר לעומק ומחפש אחר דפוסים ומגמות שניתנות לזיהוי בנתונים.
  3. ניתוח מאבחן – ניתוח שלוקח את התובנות שהעלו הניתוח התיאורי והחוקר, כדי למצוא את הסיבות.
  4. ניתוח לצרכי חיזוי – סוג של ניתוח המשמש יותר את מדעני הנתונים ולאו דווקא את מנתחי הנתונים. סוג זה של ניתוח משתמש בנתונים, בסטטיסטיקות ובאלגוריתמים וטכניקות של למידת מכונה, כך שעל סמך הנתונים ניתן יהיה להבין את הסבירות לקבלת תוצאות עתידיות.
  5. ניתוח פרספקטיבי – לוקח תובנות שנמצאו בכול סוגי הניתוח האחרים, כדי לקבוע מה תהיה דרך הפעולה הטובה ביותר.
Exit mobile version