Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תנאי טמפרטורה ולחות המומלצים בחדרי גידול לתוצרת חקלאית

תמונה יח"צ

תחום החקלאות בישראל הוא תחום מודרני מהמתקדמים והמתפתחים בעולם, בתחום זה מושקעים משאבים רבים בפיתוח מכונות שונות, חממות וחדרי גידול שונים, מחקרים שונים ופיתוח זנים לגידול תוצרת יבול חקלאית, כמו כן מרבית התוצרת האיכותית נמכרת לייצוא ולכן המשק החקלאי במדינתנו משתנה ומתפתח כל הזמן.

בחממות לגידולים הידרופוניים המגדלים האגרונומים מבקשים לגדל את היבולים השונים בטמפרטורות שונות ובשיעורי לחות נמוכים לטווח של 50-65% ולכן ייבוש האוויר בחממות ובחדרי הגידול השונים הוא אחד האלמנטים החשובים שמבטיחים את איכות היבול. נוסף לכך, ברגע שמבודדים באופן מקסימלי את החממה של הגידול או חדר הגידול נוצר מעין אקלים מלאכותי הנמצא בשליטה מלאה של המגדל, כמו גם השליטה בתאורה באמצעות נורות לד מאפשרים למגדלים יחד עם שכלול והפיתוח – הופכים את הגידול ליעילים בחקלאות המודרנית ובכך יכולה לספק תוצרת יבול טרייה לאורך כל השנה ללא כל השפעת העונות. כאמור, המגדלים בחממות ובחדיר הגידול יכולים לשלוט באופן מוחלט בתנאי הלחות, הטמפרטורה והתאורה מה שמשפיע בתהליך הגידול ובצמצום משמעותי בכמות הנבגים והעובש בגידולים ההידרופוניים השונים.

הורדת הלחות בחדרי גידול וחממות נעשית באמצעות יבשני אוויר סופחי לחות הפועלים בשתי שיטות עיקריות: האחת באמצעות תוף סופח לחות, והשיטה השנייה באמצעות ייבוש בעיבוי מים. הורדת הלחות בחדרי גידול וחממות נעשית באמצעות יבשני אוויר סופחי לחות בעיבוי מים. ניתן להתקין אותם בכל מקום בחלל, אך מומלץ להתקין מספר סופחי לחות עם פתחי אוויר עליונים כדי להבטיח שהאוויר יתפזר בחלל ללא פגיעה ישירה בגידול, ולא סופח לחות אחד גדול מכיוון שכמה סופחי לחות מאפשרים אחידות בפיזור האוויר ומונעים עומס חום במקום מסוים.

נוכל לסכם ולומר כי הבסיס לכל גידול איכותי נעשה באמצעות מספר אלמנטים עיקריים חשובים הכוללים: בקרה על ייבוש האוויר בסופח לחות וכן בשמירה על טמפרטורה מותאמת ובקרת תאורה באמצעות נורות לד המותאמים לחלל. בשמירה על כל האלמנטים האלה להורדת הלחות וכן בתאורה וטמפרטורה מותאמת- האפקטיביים והיעילים יותר כך השפעתם תהיה ניכרת יותר בתוצרת הגידולים.

Exit mobile version