Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תערוכה בתנועה: ציורי אמנים עם אוטיזם על האוטובוסים של מטרופולין

אנשים על הרצף האוטיסטי חווים קושי בתקשורת אך מביעים עצמם בשלל דרכים אחרות, כמו ציור. חלקם, אף מצטיינים בכך. עמותת אלו"ט וחברת מטרופולין משיקות "תערוכה ניידת", שיתוף פעולה מיוחד לרגל יום ההתרמה הארצי לאלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, שיתקיים ב-25 בדצמבר 2018.

צילום:יחצ

במסגרת השת"פ, על 30 אוטובוסים של מטרופולין, הנוסעים באזור המרכז, השרון והדרום, מתנוססים כעת ציורים יפהפיים של אמנים עם אוטיזם, שיוצרים במרכזי התעסוקה של אלו"ט ברחבי הארץ.

בין האמנים המשתתפים בתערוכה הניידת:

שון רוכמן, בן 19, אמן במסגרות אלו"ט, צייר זוג יושב על שפת נהר. שון מצייר בדרך כלל פורטרטים וחלקי גוף בעיפרון, מנגן בכינור, גיטרה ואורגנית, וכיום אוהב ועוסק יותר בעולמות התכנות והמתמטיקה. לילך בר דיין, בת 47, מהבית של אלו"ט ברחובות, ציירה אגרטל ובו פרחים צהובים. היא בעלת חוש אסתטי מפותח ואוהבת מאוד לעסוק באמנות, ציור ולהאזין למוזיקה. טלי ברומברג, בת 41 מבית גנים, הבית לחיים של אלו"ט בירושלים, ציירה נגן צ'לו בהשראת המוזיקה שמהווה חלק משמעותי מחיה. היא מנגנת על קלידים, שרה ובעלת ידע רחב במוזיקה עברית. דני שכטמן, מכפר עופרים ברמת השרון, בחור חירש ואילם, שתרם לפרויקט ציור עץ מלבלב. דני מתקשר ע"י מימיקה ושפת הסימנים ומוכשר מאד ויוצר בטכניקות שונות. שי אשד, בן 43, מהבית על הכרמל, הבית לחיים של אלו"ט בחיפה, צייר אנשים רוקדים.

לדברי ענת גורן, מנכ"לית אלו"ט: "תערוכה כזו שנעשית בשיתוף עם מטרופולין, מביאה לידי ביטוי את השאיפה לשלב אנשים עם אוטיזם כחלק בלתי נפרד מהקהילה – דרך ההבעה בציור ואמנות. רוב החברים במרכזי התעסוקה של אלו"ט אינם עצמאים ומתקשים לנסוע באוטובוס לבדם, אך כאשר היצירה שלהם, שהיא גם דרכם לתקשר עם הסביבה, נחשפת דווקא על גבי אוטובוסים בדרכים, מול עיני העוברים ושבים, יש כאן סמליות חשובה".

לדברי ליבנת כהן-דן, סמנכ"לית השיווק של מטרופולין: "אנו שמחים להוות פלטפורמה לאמנות מסוג זה, ושמחים להציג על גבי האוטובוסים שלנו ציורים יפהפיים של אמנים עם אוטיזם. יש חשיבות רבה לחשיפה ולהעלאת המודעות לאנשים עם אוטיזם, בכל זמן, ובוודאי לקראת יום ההתרמה הארצי. אנו מזמינים את הציבור להתרשם וליהנות מהתערוכה".

אלו"ט – אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם – היא עמותת הורים המובילה את הטיפול באדם עם אוטיזם לאורך כל מעגלי חייו. אלו"ט פועלת לקידום זכויותיהם של כלל הילדים, הנוער והמבוגרים בישראל על הספקטרום האוטיסטי, ולשיפור המענים הניתנים להם ולבני משפחתם. בעשור האחרון גדל פי 4 מספר הילדים והבוגרים על רצף האוטיזם.

1 מכל 100 תינוקות בישראל נולד עם אוטיזם, ויש כבר אינדיקציות לשכיחות גבוהה עוד יותר. טיפול אינטנסיבי בגיל הרך יכול לשפר באופן משמעותי את תפקודם של אותם ילדים בעתיד. הגידול הרב מביא לביקוש כל סוגי המסגרות: מעון יום, תעסוקה, בית לחיים, קייטנה, מועדונית ועוד. התרומות מסייעות לאלו"ט להמשיך לפתח שירותים ולהנגיש אותם למשפחה ולילד.

Exit mobile version