Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תערוכה חדשה במכללת תלפיות:"אַדִּירִים מִשְׁבְּרֵי…צבע"

תערוכה חדשה של הצייר זהר כהן מבטאת את הדיאלוג של האמן עם נופי ארץ ישראל. את התערוכה אוצר אבנר בר חמא והיא תסתיים ב22.12.17.

"מִקֹּלוֹת מַיִם רַבִּים אַדִּירִים מִשְׁבְּרֵי יָם אַדִּיר בַּמָּרוֹם יְהוָה…" (תהלים צ"ג) – זהו הפסוק שהתנגן בראשו של אוצר התערוכה החדשה במכללת תלפיות, אבנר בר חמא  בעת שראה לראשונה את ציוריו גדולי הממדים של הצייר זהר כהן. ציוריו מבטאים דיאלוג המתמשך אצלו כבר שנים עם נוף הארץ שהופך בסטודיו להתמודדות סיזיפית  עם הבד. התערוכה מוצגת ב'גלריה האחרת' במכללה האקדמית לחינוך 'תלפיות' בחולון כחלק מפעילות המסלול לאמנות בראשות ד"ר מתי פישר.אוצר התערוכה הוא האמן הרב תחומי והמרצה לאמנות אבנר בר חמא.

אבנר בר חמא.צילום באדיבות הגלריה האחרת.

הכיסוי המרובד של 'שברירי הצבע' בבדיו עשויים כבמלאכת אריגה עדינה אך זו מטעה. כשמתבוננים היטב במרקם שנוצר, נראית ההתרחשות כמבעבעת ולא נותנת מנוח גם לעין המאומנת. היא נוטעת בה מין אשליה אופטית של אנרגיה אצורה הפורצת גבולות.תחושה זו קיימת הן בציורי הנוף והן בציורי החללים הפנימיים או הדיוקנאות שהחל לצייר לאחרונה.

על המשך הפסוק: "..עדותיך נאמנו לביתך נאוה הקודש…" מסביר אחד המפרשים: "הם יתנו קולם לאמור כי "אדיר במרום ה', שה' הוא אדיר במרום, ומנהיג את מערכת השמים והטבע הכללית לפי רצונו וכולם נכנעים לפניו…"– כך להבדיל, מצליח האמן להנהיג ביד רמה את מערך הצבעים שלו על הבד הרחב ובמכחולו המיומן לרקום את המיחבר הקצבי של יצירתו.

בעזרת ממדי העבודות הגדולות, האמן מוביל את עין הצופה להתבוננות ארוכה במשטחי העבודה המרהיבים ביופיים. בכך, אנו חווים את 'משברי הצבע' המרצדים שהאמן רקם בעמל רב.

זהר, הוא בוגר בית הספר הגבוה לציור "קלישר" בתל אביב, והמכללה האקדמית לחינוך ומכללת אורנים.

התערוכה תיסגר ב 22.12.17– ד' בטבת תשע"ח

נחל רחף בגלריה האחרת של מכללת תלפיות.צילום דוברות המכללה
Exit mobile version