Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תערוכה חדשה במכללת תלפיות – ציור ופיסול מאת אבנר בר חמא

בגלריה האחרת של מכללת תלפיות נפתחה התערוכה:"ציור ופיסול" של האמן אבנר בר חמא ממכללת תלפיות אותה אוצר: ד"ר סורין הלר

האמן אבנר בר חמא חנך השבוע תערוכה חדשה במעמד ראש מכללת תלפיות, בנימין בהגון, ראש המסלול לאמנות, ד"ר מתי פישר, ד"ר סורין הלר אוצר התערוכה ואורחים רבים.

בר חמא מרבה לעסוק ביצירתו בסוגיות פוליטיות בשנים האחרונות. בתערוכה הנוכחית מוצגים ציורים בפורמט גדול ופסלים קטני ממדים, מודלים מופשטים לפסלי חוצות שחלקם מוצבים ברחבי הארץ כמו "נצח ישראל" – האנדרטה לחללי מלחמות ישראל בקרית גת, "האנדרטה לחללי הטרור", שנבחרה לגבעת התחמושת בירושלים ועוד.

משמאל: האמן אבנר בר חמא, ראש מכללת תלפיות בנימין בהגון ואוצר התערוכה ד"ר סורין הלר. צילום: מכללת תלפיות

בגוף עבודות זה, המוצג בתערוכה, בא לידי ביטוי עיסוק רב שנים של האמן בסוגיות של הפשטה.

הן בציורים והן בפסלים, נקודת המוצא של בר חמא היא הטבע. אם בפסלים עבודת ההפשטה היא של סגנוּן  גיאומטרי מדויק ומדוד כאשר החלל הפיסולי מאפשר לטבע להציץ מבעד למבנה הפיסולי, הרי שבציורים גדולי הממדים מאפשר לעצמו בר חמא להתפרץ, להשתלט על משטח הבד כאילו כופה על רכיבים של נוף להתאים למערך הציורי.

ראש המכללה בנימין בהגון: "הגלריה האחרת ככלל והתערוכה של מר בר חמא בפרט הינם עדות לאיכות האמנותית של המסלול לאמנות במכללה עליו אנו שמים דגש רב כמכללה פלורליסטית המשלבת אמנות ויהדות במסגרת הלימודים לתואר ראשון בחינוך, אני מברך את אנשי הגלריה על הצגת תערוכות ברף האמנותי הגבוה ביותר באופן נקי וללא פשרות".

צילום: מכללת תלפיות

 

Exit mobile version