Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תערוכה חדשה במכללת תלפיות:"צייר החצר" של מוטה ברים, חסיד החצר 'בויאן'

האמן מוטה ברים, חסיד חסידות בויאן שהחל את דרכו האמנותית בפיסול דמויות מפלסטלינה מעלה את התערוכה "צייר החצר" בגלריה האחרת של מכללת תלפיות. התערוכה תיפתח ביום ג' הקרוב. אוצר התערוכה:אבנר בר חמא.

מוטה ברים מגיע אל האמנות ממקום בלתי צפוי. הוא חסיד החצר 'בויאן' וכישוריו האמנותיים התגלו בגיל צעיר, כאשר החל לפסל דמויות מפלסטלינה. הוא מספר שרופא שהגיע לביקור בבית הוריו, הבחין ביצירות המיוחדות שלו והמליץ להוריו החרדים לפקוח עין על הילד ולעודדו, אף שידע שאין לכך סיכוי. ואכן, בניגוד למצופה, מוטה הצעיר זכה להערכה רבה בסביבה הקרובה וגם בזו של הרבנים והחברים. בשונה מהגישה המוכרת בחצר החסידית, הוריו שאותם הוא מעריך ומוקיר, עודדו אותו לאורך כל הדרך.

אחת מעבודותיו של מוטה ברים אשר תוצג במכללת תלפיות.צילום באדיבות מכללת תלפיות

בשנות נעוריו, האמן המשיך לצייר ללא הדרכה מקצועית, ורק לאחר נישואיו בשנת 1988 ,החליט למסד את לימודיו בביה"ס לאמנות שיסד בזמנו הרב עדין שטיינזליץ. בהמשך למד אצל אמנים נחשבים כמו יוסף הירש, ליליאן קלאפיש, אורי שטטנר ואחרים ומאוחר יותר אצל יאן ראוכברגר. הוא מציג משנת 1992 ,בין היתר בתערוכה בבית האמנים ובמוזיאון ישראל שאף רכש עבודה המוצגת באוסף הקבע של בית המשפט העליון בירושלים.

מוטה מעורה מאד בסצנה האמנותית המקומית והוא זוכה להערכה רבה מהקולגות בשל פתיחותו. הפייסבוק משמש לו במה להציג עבודות חדשות והוא משתף גם את סיפורי החצר לה הוא משתייך. בשיתוף חוויות היום יום הוא פותח צוהר לעולם שבדרך כלל נסתר מעיני העולם החילוני וזוכה בשל כך להערכה רבה.

"בציור, אני ניזון מהטבע אך לא מחוייב לו. ציור ריאליסטי מדוייק אינו מעניין אותי", הוא אומר ומוסיף: 'אני אוהב לשיר ולרקוד עם הטבע ולא רוצה שיכתיבו את צעדיי. מגיל תשע אני מלחין לחנים חסידיים המושרים בחצר בוייאן רוז'ין, אליה אני משתייך וגם בחצרות אחרות".

את התערוכה אוצר אבנר בר חמא והיא תתקיים בגלריה האחרת של מכללת תלפיות בין התאריכים: כ"ח במרחשון תשע"ז – י"ח בטבת תשע"ז (16.1.17 – 29.11.16) שיח גלריה: יתקיים ביום שלישי, כ"ח במרחשון תשע"ז (16.11.29 ) בשעה 15:30.

Exit mobile version