Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תערוכות חנוכה בטכנודע חדרה: "מסע מרתק של 8 ימים בתוך גוף האדם"

טכנודע חדרה, מוזיאון הרפואה הראשון בישראל לילדים מזמין את ילדי ישראל אליו חג החנוכה כדי לעבור מסע של 8 ימים בתוך גוף האדם בין הלב לבין המוח, בין הריאות לבין הדי אנד איי שלנו, במוזיאון הישראלי לרפואה ומדע הראשון בישראל שנפתח בטכנודע חדרה. חוויה עוצמתית, אינטראקטיבית ורב חושית.

צילום: יחצ

תערוכה אינטראקטיבית שכוללת סיור בלב ענק, בו יגלו הילדים כמה קשה הוא עובד, יבדקו פעימות, ישמעו סרטון מתוך לב ענקי הנישא לגובה של 5 מטרים. הילדים גם יוכלו להציץ לחדר ניתוח אינטראקטיבי שם יהפכו לרופאים מומחים וקרדיולוגים ובחדר הצנתורים מציל החיים שם יתנסו עם סימולטור אנושי ומכשיר האולטרסאונד.

בכניסה למוזיאון יוכלו הילדים לעמוד מול מודל של עין ענקית ויגלו שאנחנו רואים הכל הפוך. בעזרת מיקרוסקופ יציצו וינתחו את עור הגוף בהגדלה. גם מערכת הריאות תחכה להם שם יוכלו למדוד בעצמם את כמות החמצן בדם, יפעילו את הסרעפת, יתנסו בהנשמה מלאכותית של סימולטור. עוד במוזיאון יחכה לילדים מודל מוח ענק בו יגלו אילו אזורים מתעוררים בכל סוג גירוי, מה זה תעתועי מוח? איך משפרים את תפקוד המוח? בעזרת רכב סימולטור יגלו איך נוהגים שיכורים לאחר שתיית אלכוהול. מול הסליל הכפול הענק של ה- DNA ילמדו כיצד תכונות עוברות מדור לדור ומה גורם להבדלים בין האנשים השונים. הביקורים במוזיאון הרפואה מתקיימים רק במסגרת סיורים מודרכים, ולכן מחייבים תיאום והזמנה מראש. כל סיור אורך כשעה וחצי. המוזיאון מומלץ לילדים מגיל 6 ומעלה.

מוזיאון טכנודע חדרה. צילום: יחצ

בנוסף לפעילות זו טכנודע חדרה מציעים גם ביקור בתערוכת "ממציאים והמצאות ששינו את חיינו" במרכז חץ לגילאי 3-7 וכן מופע ייחודי בפלנטריום, המטיס את הילדים ב-360 מעלות בין כוכבי הלכת במערכת השמש, בחיפוש אחר הקריסטלים האבודים שבלעדיהם לא נצליח לחזור לכדור הארץ.

סיורים מרתקים במוזיאון הרפואה: "הלב הרגיש" או "המוח הגמיש" (משך כל סיור כשעה וחצי). בין התאריכים 10-15.12.23 בין השעות 10:00-15:30.

מחיר כרטיס מעל גיל 8 – 70 ₪ לאדם (לפני מבצעים), ילדים מגיל 3 עד גיל 8 – 35 ₪

Exit mobile version