Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

5 טעויות שכל מנהל צריך להימנע מהן

גם מנהלים מנוסים עושים טעויות אבל החדשות החיוביות הן שאפשר להימנע מהן. איבדתם קשר עם הלקוחות ומרגישים שהעובדים לא מבינים אתכם? המאמר הבא הוא בשבילכם

מנהלים בארץ ובעולם מתמודדים עם המון קשיים ואתגרים ולכן אין פלא שהם עושים טעויות. בנוסף, רבים מהם לא מקבלים הכשרה מתאימה ורק ל-66% מהמנהלים בישראל יש תואר אקדמי כלשהו. ל-62.2% מהמנהלים אין כלל תואר בניהול או במנהל עסקים ולמעל ממחצית בעלי התארים הניהוליים יש תואר ראשון בלבד.

טעויות של מנהל. צילום: pexels

היעדר הכשרה מתאימה מהווה סיבה מרכזית לטעיות נפוצות בקרב מנהלים. החדשות החיוביות הן שיש איך להתמודד איתן, אבל קודם צריך להכיר את המאפיינים שלהן:

  1. איבוד קשר עם הלקוחות

הטעות הנפוצה ביותר של מנהלים מתחילים לא קשורה בהכרח לעובדים אלא ללקוחות. בתור מנהל, קל ונוח לא לבוא במגע עם הלקוחות אבל זה עלול לעלות ביוקר. הלקוחות דורשים מטבע הדברים את מרב תשומת הלב וחשוב לשמור מולם על קשר אישי. היתרון הוא שבעזרת קשר אישי יכולים מנהלים לזהות נקודות תורפה ולפעול בזמן כדי לתקן חולשות.

  1. קביעת אסטרטגיה עצמאית

שיטות הניהול בשוק העבודה המודרני שונות לחלוטין מאלו שהיו מקובלות בעבר. כיום לא נהוג להחיל אסטרטגיה רק של המנהל בלי לשתף את הצוות, ואי אפשר לצפות מהעובדים להוציא לפועל את האסטרטגיה של המנהל בלי לערב אותם בתהליך קבלת ההחלטות. חוץ מזה, אין סיבה לעשות זאת כי עובדים מגויסים שמרגישים חלק מהארגון תמיד ישיגו תוצאות טובות יותר.

  1. עודף ביטחון עצמי

מנהלים רבים חושבים שהביטחון העצמי שהביא אותם עד הלום הוא גם זה שיאפשר להם להשיג תוצאות. בפועל, עודף ביטחון עצמי הוא לא פחות גרוע מחוסר ביטחון. הפגנת ביטחון עצמי לגבי החלטה שתתגלה כטעות עלולה להנחית מכת מוות על המנהל, מה גם שזה ממש לא נורא להביע התלבטות בהכרעות קריטיות ולשדר לעובדים שיש מחשבה ורציונל מאחורי כל פעולה.

  1. הנחתת הוראות

עובדים ומנהלים לא רואים את הדברים באותה צורה וזה לגיטימי לחלוטין. הבעיה מתחילה כאשר המנהל מנחית הנחיות, הוראות והסברים ומצפה שהעובד יידע כיצד ליישם אותם. זה עלול לגרום לפערי תקשורת שפוגעים בביצועי העובדים ומורידים לטמיון השקעה של זמן וכסף. הפתרון הוא להסביר בפירוט לעובדים מה הם צריכים לעשות, לשאול אותם מה המטרות ולוודא שהם יודעים מה היעדים ומה התוצאה הרצויה.

  1. הפסקת הלמידה

למנהלים טובים תמיד יש דברים חדשים ללמוד. גם מנהל עסוק עם עבודה מסביב לשעון חייב לעצור מדי פעם כדי להעשיר את הידע ולהיחשף לרעיונות יצירתיים. בעלי תפקידים בכירים יכולים לעשות זאת באמצעות קורס ניהול עסקי בכיר, מסלולי הכשרה וסמינרים בתחום הידע שלהם והדבר החשוב הוא להפיק מזה תועלת פרקטית ובעלת ערך.

Exit mobile version