Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

שיא של משתתפים דתיים בדה וויס

העונה בדה וויס נפתחה בהשתתפות שיא של מתמודדים דתיים. מאלנתן שלום שעבר, אבי גאנץ שהפתיע את כל השופטים ועד נפתלי גולד אליו לא הסתובבו השופטים.קבלו את התגובות והאודישנים.

כבר לא נדיר למצוא בתכניות ריאליטי משתתפים ומתמודדים דתיים: ראינו את עקיבא וענהאל במירוץ למיליון וגם צפינו באייל כהן ואופיר בן שיטרית כשהתמודדו בדה וויס. אך נראה שבעונה הנוכחית של דה וויס כמות המתמודדים והמשתתפים הדתיים היא גדולה מאוד וייתכן ששוברת שיאים של השתתפות דתיים בתכנית ריאליטי. המשתתפים אינם באים מרקע זהה אלא מרקעים שונים ומגוונים של הציבור הדתי: מרמת מגשימים שבגולן עד דימונה שבדרום, מכוכב השחר ועד רעננה, צעירים ובוגרים, נגנים וזמרים מוזיקאים ידועים וחובבי מוזיקה מוכשרים.

דה וויס היא במה מצוינת לאמנים שבתחילת דרכם, האם היא מתאימה גם לציבור הדתי? האם נכון להשתתף בתכנית כזו ובתכניות ריאליטי אחרות? ברור שהתשובות מגוונות ונעות על רצף רחב מאלה שיאמרו שמדובר בבמה שלא מתאימה לציבור שומר תורה ומצווות עד אלה שיאמרו שמדובר בבמה טובה המאפשרת לפרוץ את גבולות הציבור הדתי, להגיע לקהלים חדשים ולהשפיע גם שם. ונוסף על כך יהיו שיגידו שאין קשר לציבור הדתי אלא מדובר בבמה שמאפשרת לכל אדם במדינה להתקדם בעולם המוזיקה ומדוע לא נשתתף בה?!

על אף השאלות הללו, המתמודדים החליטו להשתתף בתכנית מסיבות כאלה ואחרות ומתברר שהציבור מעודד אותם ודוחף אותם קדימה. מכלל המתמודדים נשמע שהקרובים להם מחזקים אותם ותומכים בהם במהלך שהם עושים ואף זוכים לאהדה רבה ולתמיכה גדולה מחלק גדול מהציבור הרחב.שניים מהמוכרים יותר הם נפתלי גולד ואלנתן סולם.

אבי גאנץ מגוש עציון המשמש כחזן בבית הכנסת הפתיע את השופטים עם ביצוע מעלה לNo Woman No Cry וזכה ללחיצה על כפתור בכסאות של שלושה שופטים (למעט אביב גפן) שביקשו לקחת אותו לנבחרתם. גאנץ בחר בסוף באברהם טל לא לפני שבאולפן התנהל ויכוח תאולוגי בניצוחו של אביב גפן.

אבי גאנץ בדה וויס.צילום מסך מיו טיוב

הנה פוסט שכתב המתמודד אלנתן שלום, סולן להקת "רוח צפונית", בפייסבוק שלו לאחר האודישן:"אני עדיין לא מעכל את החיבוק החם והאוהבמכולכם…אני מודה מכל הלב לכל אחת ואחד מכםעל ההתרגשות על התמיכה והפרגון, תודה!
כשעמדתי שם חשבתי על כמה דברים בו זמנית.בעיקר בעיקר מה שהיה מולי זה להיות אניבכל המישורים…מקווה שקיבלתם את כל כולי בלי שום מחיצות."

נפתלי גולד המוכר במגזר הדתי כסולן "הלהקה" של נתנאל קופרמן שר נהדר את שירו של אביב גפן "יש שמיים מעליי" אך השופטים לא הסתובבו. גולד כתב בדף הפייסבוק שלו:"היו לי חששות לפני ההליכה לתוכנית ומה יהיה וכו אבל אחרי הרבה התלבטויות ודחיפה מהרבה מאוד אנשים החלטתי בכל זאת ללכת ואני לא מצטער על כך.. ידעתי את הסיכונים שכרוכים בכך אבל בסופו של דבר זו עוד חוויה והרפתקה לחיים שאקח עימי. יש שיאמרו שלבצע שיר של אביב היה סיכון גדול מידי אך אחרי מעשה זה תמיד יותר קל לשפוט ובסופו של דבר בתוכניות ריאלטי מסוג זה אתה אף פעם לא יודע מה השיקולים ומה מחפשים וכו.. ולא נרחיב בנושא:) בכוונה בחרתי לבצע את השיר הזה ממקום זועק ושונה מהמקור וידעתי שזה סיכון אך מעבר לזה לגיטימי שאביב יחשוב מה שהוא אמר ועדיין כל היופי במוסיקה זה שזה עניין של טעם וכל אחד מתחבר למשהו אחר וזה בסדר גמור. ולכל השואלים..אז כן.. אני עובד כרגע על אלבום משלי ואשחרר בימים הקרובים טעימה קטנה מתוך סינגל שעומד לצאת בקרוב בעז"ה…..בינתיים מעלה לכאן את האודישן מאתמול למי שמעוניין לצפות שוב ולהחליט אם להסתובב או לא:)"

 

Exit mobile version