Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

תכשיטים בהשראת שירים בתחרות עיצוב תכשיטים ברמת גן

העשירייה שעלתה לגמר. צילום: מיכאל כץ

במוזיאון היהלומים שברמת גן, נערך טקס תחרות העיצוב "מתנגן לו תכשיט" שיזם מינהל היהלומים אבני-חן ותכשיטים בשיתוף מטה כחול לבן במשרד הכלכלה והתעשייה.במקום הראשון זכתה המעצבת יהודית אור שני שעיצבה טבעת מרשימה בהשראת השיר "סאלם" של היוצר מוש בן ארי

תחרות התכשיטים "מתנגן לו תכשיט", פרי יוזמה של מנהל היהלומים בשיתוף מטה כחול לבן, נועדה לעודד ייצור תכשיטי זהב תוצרת כחול לבן בשילוב אבנים יקרות, אבני-חן ויהלומים, לטפח כישרונות עיצוב בתעשיית התכשיטים בארץ ולחזק את המודעות בארץ ובעולם למעמדה של ישראל כיצרנית תכשיטים ייחודיים.

המעצבים התבקשו לעצב תכשיט בהשראת שירים ישראלים שהם אבני דרך ביצירה הישראלית וניכר היה כי באמצעות התכשיט הביעו את הלך הרוח והרגש שכל כך מאפיינים את התרבות הישראלית. עשרת התכשיטים שעלו לגמר התחרות אופיינו בעיצובים מרגשים, מקוריים, חדשניים, רעננים ומקצועיים.

במקום השלישי זכה המעצב דורון מירב שעיצב טבעת בהשראת השיר  "התחנה הישנה" של להקת טיפקס,

טבעת התחנה הישנה. צילום: מיכאל כץ

וזכה בפרס כספי של 10,000 ₪. דורון, אדריכל בהכשרתו עיצב את הטבעת בהשראת עולם האדריכלות. עיצוב הטבעת החל בהתבוננות על אזור התחנה הישנה, על גווני, הרעש והאווירה הכללית. ממפה זו הוצאו קווי המתאר של הדרכים והבניינים ותורגמו למשטחים שונים בצבעי זהב שונים החופפים זה לזה ומייצרים סופרופוזיציה של האזור המורכב עם תחושת הצפיפות, האינטנסיביות והמגוון.

Doron  merav jewelry הוא עסק בוטיק קטן יחסית המתמחה בעיצוב תכשיטי יוקרה עם דגש על איכות וייחודיות.  מכירות התכשיטים נעשות בחנות ובאינטרנט ומשווקות בכל העולם. בין לקוחותיהם שחקני קולנוע הוליוודיים כדוגמת מאט שולץ שכיכב בסרט "מהיר ועצבני" ועוצבה עבורו טבעת נישואין ייחודית מסוגה.

במקום השני זכה המעצב זוהר עזרא בעל העסק  NANO Jewlry שעיצב שרשרת בהשראת

טבעת לו יהי. צילום: מיכאל כץ.

השיר "לו יהי" של המשוררת נעמי שמר, וזכה בפרס כספי של 15,000 ₪. "תכשיטי ננו" היא חברה שמפתחת ומעצבת תכשיטים ייחודיים המשלבים יופי, חדשנות ומשמעות בעזרת טכנולוגיות פורצות דרך התליון הזוכה עשוי משילוב של זהב לבן וזהב צהוב עם שיבוץ של יהלומים בגדלים מדורגים. על אבן האוניקס מוטבעות בזהב 24 קארט מילות השיר בכתב ידה המקורי של נעמי שמר, מילים שהביעו תפילה ותקווה לשובם של החיילים בשלום בתקופת מלחמת יום הכיפורים.

במקום הראשון זכתה המעצבת יהודית אור שני שעיצבה טבעת מרשימה בהשראת השיר "סאלם" של היוצר מוש בן ארי, זכתה בפרס כספי של 25,000 ₪. יהודית,  בוגרת בית הספר לצורפות אומנית. מעצבת ויצרנית תכשיטים מזה 36 שנים. שנים רבות הייתה חלק מתעשיית התכשיטים כמעצבת מובילה בעולם בתחום תכשיטי הכסף בשיטת האלקטרופורמינג. לפני כ- 8 שנים עברה לעצב ולייצר תכשיטי זהב ברמה גבוהה ללקוחות פרטיים. העיצובים שלה מתאפיינים במוטיבים מהטבע ובשילוב של תכנים רוחניים עם דגש על שמירת קו אישי ואיכות גבוה של התכשיט. הטבעת שזכתה בתחרות מבטאת באופן מדויק את התוכן הרוחני ואת השילוב של חומר ורוח.

טבעת סאלם- שלום. צילום: מיכאל כץ.

יהודית בעלת המותג JUDI JADE JEWELRY  עיצבה טבעת עם דגש על החזון לשלום והרמוניה עפ"י אחד מחוקי הטבע – חוק הקוטביות, האומר כי שני כוחות מנוגדים המתחברים יחד יוצרים תנועה והרמוניה. "שתי הזרועות בטבעת יוצאות מבסיס משותף לכיוונים מנוגדים והמפגש ביניהן יוצר מעגל הרמוני ושלם", הסבירה יהודית, "הטבעת מייצגת באופן סימבולי את הידע העתיק המצוי בתורות רוחניות  רבות האומר כי, רק דרך קבלה ואיחוד הכוחות המנוגדים זה לזה, ניתן יהיה ליצור הרמוניה, אחדות ושלום"

רחל בצלאל, ראש ענף תכשיטים במשרד הכלכלה והתעשייה מציינת כי "לאור הצלחתה של  תחרות העיצוב  "מתנגן לו תכשיט", מינהל היהלומים אבני-חן ותכשיטים, ימשיך לקיים וליזום מהלכים לקידום ועידוד עיצובים תוצרת הארץ, מתוך מטרה לחזק את מעמדם של היוצרים ושל תעשיית התכשיטים בישראל ובעולם. בטוחני כי תחרות מסוג זה תהווה קרש קפיצה עבור מעצבים לנסות את מזלם מעבר לים ולהיות חלק מהסצנה העיצובית הבינלאומית, כמו מעצבים ישראלים רבים שעושים חייל בעולם".

Exit mobile version