Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מבישול משותף ועד חיבוק "סנדוויץ" כך תחגגו את יום המשפחה הקרוב

יום המשפחה המוכר גם כיום האם, מצוין בישראל בכל שנה בתאריך העברי ל' בשבט. התאריך נקבע ביום פטירתה של אם הילדים, הנרייטה סאלד אשר הקימה את ההסתדרות הציונית. השנה יצוין יום המשפחה ביום ראשון ל' שבט, 26 בפברואר 2017.

לקראת יום זה מביאה ד"ר סוזי קגן,  מטפלת זוגית ומשפחתית בכירה, בעלת מרכז לטיפול רגשי בילדים ומבוגרים כמה המלצות להידוק הקשר המשפחתי:

פעילות – יום המשפחה הוא הזדמנות להודות ולהעריך את המשפחה וליצור זמן איכות משפחתי. המפתח לתחושת משפחתיות היא בילוי משותף באופן פעיל. הפעילות יכולה להיות בישול ארוחת ערב ביחד, משחק משותף במשחקי קופסא שמאוד מתאימים לחורף, יום היפוך תפקידים, בו הילדים מכינים ארוחת ערב להורים או אפילו בילוי אקטיבי משותף מחוץ לבית. הורים שימו לב, בשעות אלו, הנמיכו את צלצול הטלפון הנייד ודחו עיסוקים אחרים הקשורים לעבודה.

המגדר המשפחתי – בעבר, התא המשפחתי המקובל היה אימא, אבא, ילדים ואולי גם כלב או חתול. היום, המצב שונה, התא המשפחתי מגוון יותר. יש הורים חד מיניים, הורות משותפת ללא נישואין, חד הורות דרך בנק הזרע, משפחות אומנה והורות מאוחרת. נצלו את יום המשפחה לשיחה עם הילדים על הגיוון במושג משפחה, על שינויי המגדר בחברה הישראלית והסבירו להם כי לכל משפחה יש לגיטימציה חברתית (אם כי לא דתית). אם אתם שייכים למשפחה ייחודית כזו, חזקו את הילד שיתכן והוא רואה עצמו כשונה, מדובר בשוני חיובי. שקפו לילד בשיחה את יתרונות המשפחה הפרטית שלכם והיפגשו לבילוי עם משפחות המצויות במבנה משפחתי דומה לשלכם.

ד"ר סוזי קגן. צילום: יעל אפשטיין.

ארוחה משפחתית – התחילו או חדשו מסורת משפחתית של פעם או פעמיים בשבוע לשבת לארוחה משותפת בה יהיה מקום להקשבה ושיתוף בין בני המשפחה. כבו טלוויזיה ושבו ליד השולחן יחד. בארוחה עודדו את הילדים לשתף אתכם בחוויות היומיומיות העוברות עליהם. רצוי שתשאלו בעיקר שאלות פתוחות, גם אם הם מסרבים לשתף פעולה אל תדאגו עם הזמן הם יבינו ששיתוף הוא כיפי וטוב, וגם יתחילו לספר. עד אז שתפו אתם ההורים באירועי השבוע שלכם.

חיבוק בסנדוויץ' – ביום המשפחה, נסו להתחיל מנהג משפחתי שבו תתנו לילד חיבוק סנדוויץ" שירגיש מיוחד ואהוב. את חיבוק הסנדוויץ' עושים כאשר אחד ההורים מרים את הילד על הידיים ומהווה פרוסה אחת. ההורה השני מחבק את הילד מהצד השני ומהווה את הפרוסה השנייה והילד שבאמצע הוא המילוי. אפשר לשאול את הילד מה הוא הכי אוהב בעולם לאכול בסנדוויץ", ומיד הוא הופך לאותו דבר. כך שילד שאוהב שוקולד, יהיה שוקולד וזה שאוהב טונה יהיה טונה. זה הוא חיבוק צמוד וטעים. עם ילדים גדולים יותר אין צורך להרים אותם על הידיים, ניתן לבצע את החיבוק בעמידה או ישיבה ולהשיג את אותה תוצאה. במשפחה חד הורית ניתן לערוך חיבוק סנדוויץ' עם סבא, סבתא, דודים או אפילו אחים, כאשר בכל פעם אח אחר זוכה להיות המילוי של הסנדוויץ".

 

קוראים המעוניינים לקרוא המלצות וטיפים נוספים מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק המקצועי של ד"ר סוזי קגן

Exit mobile version