Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מנה מסורתית עם טוויסט טעים

תוהים איך לשדרג את ארוחת החג עם מנה משביעה ומפתיעה? מנה מסורתית, אך עם טוויסט? מותג כלי הבישול קוצ'ינה מיה, בשיתוף עם כוהנת הבישול הבריא פיליס גלזר, מציעים לרגל חג הפסח, מתכון לחזה הודו ברוטב חמוציות.

מתכון לחזה הודו ברוטב חמוציות

תוהים איך לשדרג את ארוחת החג עם מנה משביעה ומפתיעה? מנה מסורתית, אך עם טוויסט? מותג כלי הבישול קוצ'ינה מיה, בשיתוף עם כוהנת הבישול הבריא פיליס גלזר, מציעים מתכון לחזה הודו ברוטב חמוציות.

*חזה הודו הוא דל קלוריות, עשיר בחלבון ומינרלים, אך לעיתים עשוי להתייבש בקלות. לשם כך, מומלץ להשתמש בברוסטר שמרכך את הבשר ושומר על עסיסיותו.

 

מצרכים:

למרינדה:

חצי חזה הודו (900-1000 גרם)

6 כוסות מים

1 כוס מיץ תפוזים סחוט טרי

1 כוס יין אדום

1/2 כוס סוכר חום

3 כפות גי'נג'ר טרי מגורר

1/2 כף גרגרי פלפל שחור

1 כפיות טימין יבש

½ כוס מלח (רצוי מלח גס)

6 כוסות מים

4 עלי דפנה

גבעולי טימין טריים  (כמצע להודו)

 

לתערובת תבלינים: 

מתכון לחזה הודו עם חמוציות באדיבות קוצ'ינה מיה. צילום נמרוד סונדרס

1/2 1 כפיות מלח

3 שיני שום כתושות

1/2 כף אורגנו

1/2 כף פפריקה

פלפל שחור גרוס לפי הטעם

1 כפית טימין יבש או 1/2 1 כפיות טרי

3-4 כפות שמן זית

 

לרוטב החמוציות:

150 גרם חמוציות מיובשות

1 כוס מים

מיץ מחצי תפוז או לימון

1 כף ג'ינג'ר מגורר

2 כפות דבש

 

אופן ההכנה:

  1. מרינאדה: בקערה גדולה מזכוכית או מנירוסטה (לא אלומיניום), מערבבים את כל החומרים למרינאדה חומץ מגבעולי הטמין הטרי. שוטפים ומייבשים את החזה הודו ושמים בפנים (הנוזלים צריכים לחסות את החזה לגמרי, או יש להפוך את החזה מדי פעם). מכסים ומניחים במקרר במשך הלילה או עד 24 שעות.
  2. מחממים את התנור ל-180 מעלות. מסדרים גבעולי טימין טרי בתחתית הרוסטר. מוציאים את החזה מהמרינאדה, שמים ברוסטר ומייבשים.
  3. לתערובת תבלינים: בקערית, מערבבים את השמן עם יתר החומרים לתערובת התבלינים ומורחים את כל הצדדים היטב בתערובת. צולים בתנור החם (בלי מכסה) כ-20-25 דקות עד שהחזה מזהיב. מנמיכים את האש ל-150 מעלות. מכסים את הרוסטר וממשיכים לאפות את החזה עוד כ-40 דקות או עד שההודו מוכן. מברישים מדי פעם, אם צריך, במעט שמן זית.
  4. לרוטב: בינתיים, בסיר קטן, מערבבים את כל החומרים לרוטב ומביאים לרתיחה. מבשלים על אש קטנה 10 דקות עד שהחמוציות רכות. יוצקים לבלנדר למרקם אחיד. מוציאים את המכסה של הרוסטר, ומברישים מכל הצדדים ברוטב. מכסים ואופים עוד 10 דקות. מוציאים מן התנור ומעמידים בצד 15 דקות לפני שחותכים. מגישים עם יתרת הרוטב.

 

בתאבון וחג שמח!

המתכון באדיבות  קוצ'ינה מיה, מותג הסירים המוביל בישראל ופיליס גלזר, כוהנת הבישול הבריא. את הכלים ניתן להשיג ברשתות וחנויות כלי הבית והנוי ברחבי הארץ. 

Exit mobile version