Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הידעת: קפה מזיק לבריאות לא פחות מסיגריות

קפה מזיק לבריאות לא פחות מסיגריות. כמו הסיגריות גם הקפה הוא בעצם קטע חברתי שקשה להתנתק ממנו על אף הנזק הבריאותי. 

כמה תרבות יש בשתיית הקפה וקשה לומר "לא" למוצר הפופולארי. כמו בזמנו אם אנחנו זוכרות את הסיגריות. עד שיצאו מחקרים מובהקים על נזקם לבריאות ובשל כך ה"קטע" החברתי התחיל להתפוגג עם השנים והחלו לחוקק חוקים בנדון.

סיגריות. צילום באדיבות: pixabay

עדיין בני הנוער מתחילים לעשן מתוך קטע חברתי ומתמכרים בעקבות חומרי ההתמכרות הכימיים. אך היום יש יותר מודעות לעניין הנזק לבריאות ואנשים בבגרותם רוצים להפסיק לעשן. לא תאמינו, אך השלכותיו של הקפה אינן שונות לבריאות מהסיגריות.

כן, כן, נשמע מפתיע, אך מי שתהיה אמיתית ולא "מכורה" תחשוב על הדברים בכובד ראש ואולי גם תרצה להפסיק לשתות קפה לחלוטין. דרך אגב קפה כולל את כל סוגי הקפה: נס קפה, ממריצים, מוקה, קפה שחור ועוד…

טוב אז אחרי ההקדמה נביא כאן מזער לגבי הנזק שהקפה משאיר אחריו כאשר שותים אפילו כוס אחת ליום- כמו סיגריה אחת ליום. נתחיל ברמה הפיזיולוגית, קפה מכיל חומצות: טנית ואוקסאלית וקופאין שהן לכל הדעות רעלים שפוגמים בדם ובמערכת העצבים.

קפה. צילום באדיבות: pixabay

בשל כך משק הסידן מתדלדל ויש בעיות בקצב הלב. אנחנו מבינות שאם אנחנו שותות קפה הלב, בין האיברים החיוניים ביותר שלנו, נפגעת פעילותו הסדירה??? המשמעות שאין מספיק דם לרקמות והזנה והרקמות נחלשות ומתות!!! אז זה בהתחלה ב"קטנה" אבל לאורך זמן התופעה הארורה הזו מתפשטת וחולשת על אברים נוספים. ומה שיוצא מכך שהקפה מכניס את האדם לסטרס, ללא סיבה נראית לעין, מדברים פעוטים. עוצמות הכאבים הפיזיים עולות לאין שיעור והן בלתי נסבלות, עוצמה הסבלנות שלנו נוחתת ושואפת לקרקע. איך אפשר לגדל כך ילדים ב"נחת".

תרתי דסתרי, נשים מחכות רק לשעת ה"נחת" הזו לשתות קפה ברוגע והתוצאות לתווך הרחוק: אנחנו מתרחקות משעת ה"נחת" הזו יותר יותר ונעשות תלויות ב"סם החיים", הקרוי קפה, יותר מתמיד. ולנו הנשים קפה גורם לרגישות יתר באברי המין שלעיתים מונעת ממנו לרצות להיות עם הבעליםL. פגיעה במערכת הזוגית וודאי ודאי. LLL ואם בעניין ההריון והלידה עסקינן אז תדענה שקפה מוביל לדיכאון אחרי לידה! למה? העניין פשוט, הקפה מעלה את פעילות העצבים וגורם להפרשה מתמדת של אדרנלין לדם מה שמעייף את המערכת לאורך זמן ומחליש אותה. ולאחר מאמץ פיזיולוגי כל כך אדיר של לידה הכל נופל, מערכת העצבים קורסת מהעומס. והתוצאות הרות אסון.

נשים מדוכאות מסתגרות בחדרן, לא מטפלות בילדיהן, מקבלות תרופות מהפסיכיאטר, שמשתקות את מערכת העצבים במוח ולא נותנות לה לזרוק את פסולת ה"קפה" החוצה ולנוח אחרי עבודה קשה שעבדה ללא הרף (בעקבות שתיית הקפה), האישה הולכת תלותית בתרופות הפסיכיאטריות ואז קשה לצאת מהמעגל הנוראי.  ויש עוד הרבה השלכות במישרין לעובר ואחר כך לתינוק, שכן השיליה לא מצליחה לסנן הכל, את הקפה השיליה לא מסננת במלואו והקפאין נכנס לדם העובר, לצערנו הרב. וכשהתינוק נולד הוא סובל מתופעות גמילה, מה שמקשה על גידלו: תופעות הגמילה יכולות להיות בכי רב ללא סיבה הנראית לעין, חוסר שקט, הפסקות נשימתיות פתאומיות ועוד….

נראה לי שהבנו במקצת מאד את ההשלכות של הקפה על חיינו. תדענה שגם גברים סובלים מהשלכות לא פשוטות בכלל וילדים בפרט. אז קדימה. תכנסנה לראש שקפה מזיק נואשות לבריאות ו"תעיפו" אותו מסביבתכן. עוד תראו שבעתיד יהי כתוב על הקפה: קפה- משרד הבריאות קובע קפה מזיק לבריאות. משהו בסגנון כמו שיש על הסיגריות. מקווה שהעולם ייתפקח מהר לטובת כולנו.

מאת מיכל גואלמן הומאופתיה ותזונה.

 

Exit mobile version