Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ביקורת מופע: ישי ריבו – תוכו רצוף אהבה

באדיבות ישי ריבו

טעימה מהאלבום החדש, שיח עם הקהל, קצת גיטרות שירים מרגשים לזכרם של הדר גולדין והנערים החטופים והרבה מוזיקה טובה. כתב תרבוש צפה בהופעה של ישי ריבו, נהנה ממופע אינטימי, מצחיק, סוחף ומרגש, שכבש את בני הנוער הסרוגים ומדבר בשפת המוזיקה לקהל הדתי על כלל גווניו השונים.

באדיבות עמיעד טאוב

ישי ריבו נולד וגדל בצרפת ובגיל שמונה עלה עם משפחתו לישראל. בגיל 13 החל לכתוב שירים, להלחין ולהקליט שירים באופן פרטי. בגיל 18 החל ללמוד לנגן בגיטרה והקים עם חברים את להקת "תכל'ס" שביצעה מטאל-רוק יהודי. במהלך 2014 יצא אלבומו הראשון "תוכו רצוף אהבה" שזכה להצלחה אדירה ובימים אלה הוא עורך סיבוב הופעות ברחבי הארץ ועמל על אלבום חדש.

כמו שעושים בדרך כלל אמנים רבים בהופעות, ישי ריבו נתן לקהל ליהנות ממגוון שיריו הישנים והמוכרים שהקהל ידע לזמזם היטב, אך גם מהחדשים והמקוריים. ההופעה כוללת כמובן גם את להיטו הגדול "תוכו רצוף אהבה", אך גם שירים נוספים ואחרים שמטבע הדברים קצת פחות מוכרים.

למרות שההופעה התקיימה במקום אינטימי וקטן יחסית, הסאונד והתאורה היו טובים והם אפשרו לריבו לתת הופעה טובה, קצבית ומרגשת עם חיבור טוב לקהל, דבר שמאד מורגש באולם שכזה. בהופעה עצמה מדגיש ריבו את כוח האנרגיה של הגיטרה, ועולה להופיע בליווי של שלוש גיטרות (על אחת מהן הוא עצמו מנגן), וקשה לפספס שלהן הוא נותן את עיקר הדגש ואת מרכז הבמה. את שאר ההרכב המוזיקלי משלימים הקלידים והתופים.

רבים משיריו של ריבו בעלי רקע חסידי או עם חיבור מסוים לדת, ולהרבה מהם מלווים בסיפורים שאותם הוא מספר לפני השיר. אחד השירים היה "זוכר אני", שיר מהאלבום החדש של ריבו שצפוי לצאת בתקופה הקרובה, אותו הוא מקדיש לתהליך שהוא עצמו עבר בשנים האחרונות: זכירת הקשיים, החסד והרחמים שעברו איתו לכל אורך התקופה האחרונה. שיר נוסף שלווה לו סיפור מקדים היה השיר "אור כזה", שבעבר הקדישו ישי ולהקתו את השיר לזכרו של סגן הדר גולדין ז"ל, לבקשת ארוסתו עדנה סרוסי, במעמד מרגש מול חיילי חטיבת גבעתי (שבה שירת הדר), "זה שיר לזכר האנשים שאנחנו אוהבים".

שיר נוסף שריגש רבים בקהל היה השיר "פתח ליבך" שכתב דוד דאור לזכר שלושת הנערים החטופים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז"ל. לצד זאת, היו בהופעה הרבה חלקים שמחים ומצחיקים, אחד מהם היה כאשר ריבו מתלוצץ על שיר חתונות שהוא שר, אך כמעט ולא מנוגן בחתונות "מכיוון שהוא לא חסידי ולא מזרחי". במקרה אחר, הוא מספר על סירוב שחווה להתקבל לתחרות פיוטים שנרשם אליה, אך בעקבותיה נולד השיר "יגדל אלוקים חי".

בכלל, לאורך כל ההופעה מקיים ריבו שיח רב עם הקהל. בהרבה קסם אישי הוא מודה לקהל, מרגש אותו ומספר לו סיפורים, ואפשר להגיד שזה לגמרי עבד. הקהל נשאר קשוב לסיפוריו, התרגש איתו בחלקים מסוימים, מחה כפיים פעמים רבות, צחק איפה שהיה צריך ולגמרי אהב כל חלק בהופעה. מנעד הגילאים של המשתתפים בהופעה היה מגוון, וכלל צעירים וצעירות בגילאי העשרה, מבוגרים בגילאי 50 ומעלה, וגם משפחות שלמות שיצאו לבילוי משפחתי. לאחר ההופעה חיכו לריבו אנשים רבים, בעיקר צעירים וצעירות, שביקשו להצטלם איתו ולקבל הקדשה.

מדד המגזר: ציון גבוה. כל הקהל היה סרוג, למעט מספר בודד ביותר של חילונים. כפי שכבר הזכרנו, רבים משיריו של ריבו בעלי חיבור מסוים לדת וההופעה מתאימה מאד לקהל הדתי על כלל גווניו השונים. ייתכן שמי שמוגדר כ"לייט" פחות יתחבר.

מדד המחיר: 75 ₪ לכרטיס יחיד ו-70 ₪ לסטודנטים להופעה של שעה וחצי. מחיר מצוין.

ישי ריבו, מתחם "הגולה", 02.07.15

Exit mobile version