Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

"סליחה על השאלה" ו"סליחה על השאלה ילדים" חוזרות בעונות חדשות

סליחה על השאלה וסליחה על השאלה ילדים עונה 4
באדיבות כאן 11

כאן 11 ו- כאן חינוכית יוצאות בעונה רביעית של "סליחה על השאלה" ו- "סליחה על השאלה ילדים". העונות החדשות מספקות הצצה כנה ואינטימית לחייהם של מבוגרים וילדים שמתמודדים עם סטיגמות חברתיות, תוך מענה על שאלות אנונימיות של הצופים מהבית שלא נהוג לשאול ותשובות אמיתיות מהלב.

בעונה חדשה של "סליחה על השאלה ילדים" בכאן חינוכית יוקדשו הפרקים לפליטי מלחמה מאוקראינה, ילדים מגמגמים, ילדים שעברו בריונות ברשת, ילדים עם אוטיזם, ילדים עם סכרת נעורים ועוד.

"סליחה על השאלה" זוכת שלושה פרסי אקדמיה, חוזרת בעונה רביעית בכאן 11. הפרקים הראשונים יעסקו ב- OCD (הפרעה טורדנית כפייתית) אנשים שהרגו בשוגג, אנשים שעזבו את הארץ, פונדקאיות ועוד. התוכנית, שחוזרת אחרי שלוש עונות, מביאה אל המסך דמויות אמיתיות וכנות החושפות סיפורים מרגשים באמצעות שיח אנושי בגובה העיניים, נטול דרמטיות ומתובל בלא מעט הומור.

כל תוכנית מתמקדת בקבוצה מסוימת המתמודדת עם ביקורת, סטיגמות ושיפוטיות מהסביבה. המשתתפים בתוכנית עונים בפתיחות על שאלות שהופנו אליהם מהציבור הרחב, דרך עמוד הפייסבוק של כאן. מדובר בשאלות שרבים היו רוצה לשאול אך מעולם לא העזו, או שפשוט לא ניתנה להם ההזדמנות לכך.

התוכנית מבוססת על הפורמט "You can't ask that" של רשת ABC האוסטרלית, זוכה פרס Rose d'Or בקטגוריית תוכנית הדוקו-ריאליטי הטובה ביותר. את הפורמט קנו כבר כ-30 מדינות ברחבי העולם והוא משודר גם בכאן חינוכית לילדים ונוער וגם במכאן בערבית.

"סליחה על השאלה ילדים" שזכתה בשני פרסי האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, חוזרת גם היא בעונה חדשה. בכל פרק בעונת הילדים מופיעים על המסך ילדים השייכים לקבוצת מיעוט, או מתמודדים עם מציאות חיים מורכבת. כל ילד עונה על השאלות ששלחו מילדים הצופים בערוץ, הן שאלות ישירות אבל לעולם לא נבזיות. כך למשל, ילדים של מגמגמים נשאלים אם הם לפעמים מעדיפים לשתוק, ילדים עם דיסלקציה נשאלים אם לפעמים חושבים שהם טיפשים ועוד.

השאלות הקשות נענות בכנות ובאומץ ומאפשרות לילדים שעונים עליהן לקבל לידיים כח ולקרוא תיגר על דעות קדומות ותפיסות סטראוטיפיות. את האומץ הגדול של הילדים המשתתפים, הסדרה רותמת בהמון אמפטיה, כדי להמשיך ולחשוף ילדים ובני נוער לקבוצות השקטות בחברה הישראלית ולתת במה לאילו שלא תמיד מקבלים אותה.

מתי ישודרו העונות החדשות ?

"סליחה על השאלה" תשודר החל מ-08 באוקטובר, בימי ראשון , בשעה 21:15 ב- כאן 11 וב- כאן BOX
10 פרקים (בשני מקבצים של חמישה), משך כל פרק: כ-25 דקות.

"סליחה על השאלה ילדים" תשודר החל מ-12 באוקטובר, בימי חמישי, בשעה 17:00 ב- כאן חינוכית וב- כאן BOX
14 פרקים, משך כל פרק: כ-17 דקות.
במאי ועורך: אסף בקר | חברת ההפקה: "יולי אוגוסט"


Exit mobile version