Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

שבוע הספר: בת ה-82 שלא מתעייפת – ומשיקה 3 ספרים חדשים

חווה ניסימוב- דיירת משען וכלת פרס שרת התרבות על שם דבורה עומר ופרס "דףדף" השיקה 3 ספרים חדשים לרגל שבוע הספר שמצוין בימים אלו בכל רחבי הארץ.

למרות החום הכבד התייצבה הסופרת וניצולת השואה בת ה-82, חוה ניסימוב, לחתום על שלושת ספריה האחרונים מבין 8 הספרים שכתבה לאורך השנים. לאחר שנת סגר ונגיף קורונה מתעתע ומפחיד חווה ניסימוב, דיירת בבית הדיור המוגן משען אפקה, השיקה ביריד שבוע הספר בשרונה את ספריה האחרונים: "הסוד של פלוריאן" – סיפור מנקודת מבט של ילד פולני שמשפחתו מסתירה ילדה יהודייה בביתם. הילדה, היא הסופרת חווה ניסימוב.

ועכשיו כבר אפשר לספר כי שנת הקורונה טרפדה קמפיין השקה אינטנסיבי שתוכנן עבור הספר בפולין. בין האירועים שהתבטלו: טקס של הוצאת הספרים לכבוד הצלחת המהדורה הפולנית של הספר, קבלת פרס המועצה הפולנית לזכויות הילד, מפגשי סופרים, הרצאות בפני בני נוער וראיונות לתקשורת הפולנית.

חוה ניסימוב. צילום: ניר קידר

את המסע חווה התכוונה לנצל כדי לשכנע את ראש העירייה החדש של העיר שדליץ – כ־80 ק"מ ממזרח לוורשה, לקרוא רחוב על שם ואוז'יניץ וברוניסלבה ואלצ'ק, בני הזוג שהסתירו והצילו אותה ממוות. למעשה, כבר נקבעה לה פגישה, אבל אז הגיעה הקורונה והתוכניות השתנו באחת.
עתה, חווה מקווה שעם הירידה בתחלואה ועצירת התפשטות הנגיף יתאפשר לה לטוס לפולין ולקיים את הטקסים והמפגשים שבוטלו וגם לקדם את ההוקרה למציליה.

Exit mobile version